Provádějte průběžný uživatelský průzkum: Porovnání verzí

(Aktualizace překladu do více srozumitelného jazyka.)
(Značka: editace z VisualEditoru)
m
(Značka: editace z VisualEditoru)
 
Řádek 11: Řádek 11:
 
Pravidelný výzkum vám umožňuje:
 
Pravidelný výzkum vám umožňuje:
  
* Hlídat, jestli služba občanům pomáhá pořád dělat to, co potřebují.
+
*Hlídat, jestli služba občanům pomáhá pořád dělat to, co potřebují.
* Zlepšovat službu průběžně na základě potřeb občanů.
+
*Zlepšovat službu průběžně na základě potřeb občanů.
  
 
==Jak budete hodnoceni==
 
==Jak budete hodnoceni==
Řádek 22: Řádek 22:
 
Abyste prošli hodnocením alfa verze, obvykle musíte:
 
Abyste prošli hodnocením alfa verze, obvykle musíte:
  
* Ukázat, jak bude vypadat neveřejná beta verze, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
+
*Ukázat, jak bude vypadat neveřejná beta verze, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
* Prokázat, že za uživatelský výzkum a testování použitelnosti můžete zaplatit, jak v průběhu návrhu, tak i po spuštění služby.
+
*Prokázat, že za uživatelský výzkum a testování použitelnosti můžete zaplatit, jak v průběhu návrhu, tak i po spuštění služby.
* Vysvětlit, jak často budete provádět uživatelský výzkum a testy použitelnosti, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
+
*Vysvětlit, jak často budete provádět uživatelský výzkum a testy použitelnosti, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
* Předvést plán výzkumu neveřejné beta verze, stejně jako plán výzkumu živé služby.
+
*Předvést plán výzkumu neveřejné beta verze, stejně jako plán výzkumu živé služby.
  
 
===Beta verze a ostrý provoz===
 
===Beta verze a ostrý provoz===
Řádek 31: Řádek 31:
 
Abyste prošli hodnocením [[Fáze beta provozu služby|beta verze]] a [[Fáze ostrého provozu|ostrého provozu]], obvykle musíte:
 
Abyste prošli hodnocením [[Fáze beta provozu služby|beta verze]] a [[Fáze ostrého provozu|ostrého provozu]], obvykle musíte:
  
* Prokázat, že za uživatelský výzkum a testování použitelnosti můžete zaplatit jak v průběhu návrhu, tak i po spuštění služby.
+
*Prokázat, že za uživatelský výzkum a testování použitelnosti můžete zaplatit jak v průběhu návrhu, tak i po spuštění služby.
* Vysvětlit, jak často budete dělat uživatelský výzkum a testování použitelnosti, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
+
*Vysvětlit, jak často budete dělat uživatelský výzkum a testování použitelnosti, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
* Předvést plán výzkumu další fáze služby, stejně jako plán výzkumu služby v ostrém provozu.
+
*Předvést plán výzkumu další fáze služby, stejně jako plán výzkumu služby v ostrém provozu.
* Popsat, jak jste dělali uživatelský výzkum s občany se zdravotním postižením od začátku návrhu služby.
+
*Popsat, jak jste dělali uživatelský výzkum s občany se zdravotním postižením od začátku návrhu služby.
* Popsat, jak jste dělali uživatelský výzkum s občany vyžadující asistenci při práci s digitální službou.
+
*Popsat, jak jste dělali uživatelský výzkum s občany vyžadující asistenci při práci s digitální službou.
* Vysvětlit použití datové analýzy v rámci výzkumného plánu služby.
+
*Vysvětlit použití datové analýzy v rámci výzkumného plánu služby.
* Uvést problémy zjištěné při testování, a jak jste je vyřešili.
+
*Uvést problémy zjištěné při testování, a jak jste je vyřešili.
* Uvést problémy, které jste nemohli vyřešit v neveřejné beta verzi, a jak s nimi budete pracovat ve veřejné beta verzi.
+
*Uvést problémy, které jste nemohli vyřešit v neveřejné beta verzi, a jak s nimi budete pracovat ve veřejné beta verzi.
  
 
===Vysvětlete vývoj vaší služby===
 
===Vysvětlete vývoj vaší služby===
Řádek 48: Řádek 48:
 
Zjistěte více o:
 
Zjistěte více o:
  
*Uživatelském výzkumu
+
*[[Uživatelský průzkum pro služby veřejné správy|Uživatelském výzkumu]]
*Hodocení služby
+
*[[Hodnocení služby]]
 
*[[Asistovaná podpora pro digitální službu]]
 
*[[Asistovaná podpora pro digitální službu]]
 
*[https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]
 
*[https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]

Aktuální verze z 10. 2. 2019, 14:39

2. Uživatelský výzkum dělejte pravidelně

Naplánujte si čas na pravidelný uživatelský výzkum a testování použitelnosti. Průběžně tak získáte zpětnou vazbu od občanů, na základě které můžete službu zlepšovat.

Pro splnění 2. bodu Standardu digitální služby musíte uživatelský výzkum dělat pravidelně.

Při hodnocení služby a v rámci schválení výdajů na službu vysvětlete, jak jste toho dosáhli.

Jak to zlepší vaši službu

Pravidelný výzkum vám umožňuje:

  • Hlídat, jestli služba občanům pomáhá pořád dělat to, co potřebují.
  • Zlepšovat službu průběžně na základě potřeb občanů.

Jak budete hodnoceni

Hodnocení služby a otázky, které vám posuzovatelé dají, se liší podle charakteru služby a podle toho, co služba dělá.

Alfa verze

Abyste prošli hodnocením alfa verze, obvykle musíte:

  • Ukázat, jak bude vypadat neveřejná beta verze, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
  • Prokázat, že za uživatelský výzkum a testování použitelnosti můžete zaplatit, jak v průběhu návrhu, tak i po spuštění služby.
  • Vysvětlit, jak často budete provádět uživatelský výzkum a testy použitelnosti, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
  • Předvést plán výzkumu neveřejné beta verze, stejně jako plán výzkumu živé služby.

Beta verze a ostrý provoz

Abyste prošli hodnocením beta verze a ostrého provozu, obvykle musíte:

  • Prokázat, že za uživatelský výzkum a testování použitelnosti můžete zaplatit jak v průběhu návrhu, tak i po spuštění služby.
  • Vysvětlit, jak často budete dělat uživatelský výzkum a testování použitelnosti, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
  • Předvést plán výzkumu další fáze služby, stejně jako plán výzkumu služby v ostrém provozu.
  • Popsat, jak jste dělali uživatelský výzkum s občany se zdravotním postižením od začátku návrhu služby.
  • Popsat, jak jste dělali uživatelský výzkum s občany vyžadující asistenci při práci s digitální službou.
  • Vysvětlit použití datové analýzy v rámci výzkumného plánu služby.
  • Uvést problémy zjištěné při testování, a jak jste je vyřešili.
  • Uvést problémy, které jste nemohli vyřešit v neveřejné beta verzi, a jak s nimi budete pracovat ve veřejné beta verzi.

Vysvětlete vývoj vaší služby

V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba změnila od jejího posledního hodnocení.

Související návody

Zjistěte více o: