Technologická praxe: Definujte potřeby uživatele: Porovnání verzí

(Založena nová stránka s textem „= '''Definujte potřeby uživatele''' = Poznejte své uživatele a pochopte jejich potřeby. Znalost uživatelů aplikujte na projekty a programy v oblast…“)
(Značka: editace z VisualEditoru)
 
m
(Značka: editace z VisualEditoru)
Řádek 1: Řádek 1:
= '''Definujte potřeby uživatele''' =
+
='''Definujte potřeby uživatele'''=
  
 
Poznejte své uživatele a pochopte jejich potřeby. Znalost uživatelů aplikujte na projekty a programy v oblasti technologií.  
 
Poznejte své uživatele a pochopte jejich potřeby. Znalost uživatelů aplikujte na projekty a programy v oblasti technologií.  
Řádek 7: Řádek 7:
 
Vysvětlení postupu, který k tomu používáte, bude součástí [[Kontroly výdajů: zjistěte, zda potřebujete schválení výdajů|procesu schvalování výdajů]].
 
Vysvětlení postupu, který k tomu používáte, bude součástí [[Kontroly výdajů: zjistěte, zda potřebujete schválení výdajů|procesu schvalování výdajů]].
  
== '''Jak uživatelský výzkum pomůže vašemu programu''' ==
+
=='''Jak uživatelský výzkum pomůže vašemu programu'''==
 
Provedení uživatelského výzkumu pomůže vašemu programu či projektu v oblasti informačních technologií tím, že stanovíte:
 
Provedení uživatelského výzkumu pomůže vašemu programu či projektu v oblasti informačních technologií tím, že stanovíte:
  
* rizika plynoucí ze zavádění či změny technologie;
+
*rizika plynoucí ze zavádění či změny technologie;
* schopnosti a dovednosti nezbytné pro vytvoření, užívání a správu dané technologie;
+
*schopnosti a dovednosti nezbytné pro vytvoření, užívání a správu dané technologie;
* technologie, které budou potřebovat týmy zajišťující podporu služby pro své koncové uživatele;
+
*technologie, které budou potřebovat týmy zajišťující podporu služby pro své koncové uživatele;
* komerční a provozní potřeby, tj. např. potřebuvyřazení z provozu zastaralého mainframu, aby se vytvořila pružnější datová a servisní vrstva.
+
*komerční a provozní potřeby, tj. např. potřebuvyřazení z provozu zastaralého mainframu, aby se vytvořila pružnější datová a servisní vrstva.
  
 
Uživatelský výzkum navíc:
 
Uživatelský výzkum navíc:
  
* zajistí, že služby typu online kancelářských balíčků, sdílení sítí, softwaru na řízení projektů a HR softwarových balíků skutečně splňují potřeby uživatele;
+
*zajistí, že služby typu online kancelářských balíčků, sdílení sítí, softwaru na řízení projektů a HR softwarových balíků skutečně splňují potřeby uživatele;
* podpoří interní dohodu ohledně toho, k čemu by měla dle vašeho názoru daná technologie přispět.  
+
*podpoří interní dohodu ohledně toho, k čemu by měla dle vašeho názoru daná technologie přispět.
  
== '''Související doporučení''' ==
+
=='''Související doporučení'''==
  
* [[Pravidla správné technologické praxe: Související témata]]
+
*[[Pravidla správné technologické praxe: Související témata]]
* [[Pochopte potřeby občanů]] v rámci [[Standard digitální služby|Standardu digitálních služeb]] .  
+
*[[Pochopte potřeby občanů]] v rámci [[Standard digitální služby|Standardu digitálních služeb]] .
* Úvod do vedení uživatelského výzkumu ve vztahu ke službám veřejné správy
+
*Úvod do vedení uživatelského výzkumu ve vztahu ke službám veřejné správy
* Poznání uživatelů a jejich potřeb
+
*Poznání uživatelů a jejich potřeb
  
 
Získejte více informací o :
 
Získejte více informací o :
  
* uživatelském výzkumu
+
*uživatelském výzkumu
* hodnocení služby  
+
*hodnocení služby
* asistované digitální podpoře
+
*asistované digitální podpoře

Verze z 19. 7. 2018, 16:19

Definujte potřeby uživatele

Poznejte své uživatele a pochopte jejich potřeby. Znalost uživatelů aplikujte na projekty a programy v oblasti technologií.

Pro splnění bodu 1 Pravidel správné technologické praxe musíte prokázat, že rozumíte svým zákazníkům a jejich potřebám.

Vysvětlení postupu, který k tomu používáte, bude součástí procesu schvalování výdajů.

Jak uživatelský výzkum pomůže vašemu programu

Provedení uživatelského výzkumu pomůže vašemu programu či projektu v oblasti informačních technologií tím, že stanovíte:

  • rizika plynoucí ze zavádění či změny technologie;
  • schopnosti a dovednosti nezbytné pro vytvoření, užívání a správu dané technologie;
  • technologie, které budou potřebovat týmy zajišťující podporu služby pro své koncové uživatele;
  • komerční a provozní potřeby, tj. např. potřebuvyřazení z provozu zastaralého mainframu, aby se vytvořila pružnější datová a servisní vrstva.

Uživatelský výzkum navíc:

  • zajistí, že služby typu online kancelářských balíčků, sdílení sítí, softwaru na řízení projektů a HR softwarových balíků skutečně splňují potřeby uživatele;
  • podpoří interní dohodu ohledně toho, k čemu by měla dle vašeho názoru daná technologie přispět.

Související doporučení

Získejte více informací o :

  • uživatelském výzkumu
  • hodnocení služby
  • asistované digitální podpoře