Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně: Porovnání verzí

(Update překladu do více srozumitelných českých výrazů.)
(Značka: editace z VisualEditoru)
m
(Značka: editace z VisualEditoru)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od jednoho dalšího uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
 
=5. Rozvíjejte a zlepšujte službu průběžně=
 
=5. Rozvíjejte a zlepšujte službu průběžně=
  
Dělejte službu tak, aby šla pravidelně vylepšovat. Zajistěte si k tomu dostatečné kapacity pracovních týmů, zdrojů a technologickou flexibilitu.
+
Dělejte službu tak, aby šla pravidelně vylepšovat. Agilní metodika vám zajistí vhodné principy řízení projektu. Zajistěte si také dostatečné kapacity pracovních týmů, zdrojů a technologickou flexibilitu.
  
 
Pro splnění 5. bodu [[Standard digitální služby#5. Rozv.C3.ADjejte a vylep.C5.A1ujte slu.C5.BEbu pr.C5.AFb.C4.9B.C5.BEn.C4.9B|Standardu digitální služby]] musíte službu průběžně zlepšovat.
 
Pro splnění 5. bodu [[Standard digitální služby#5. Rozv.C3.ADjejte a vylep.C5.A1ujte slu.C5.BEbu pr.C5.AFb.C4.9B.C5.BEn.C4.9B|Standardu digitální služby]] musíte službu průběžně zlepšovat.
Řádek 11: Řádek 11:
 
Služba, kterou je možné průběžně rozvíjet a zlepšovat:
 
Služba, kterou je možné průběžně rozvíjet a zlepšovat:
  
* Zvládá snadno reagovat na změny v zákonech, které se služby týkají.
+
*Zvládá snadno reagovat na změny v zákonech, které se služby týkají.
* Je v souladu s postupně se měnícími potřebami občanů.
+
*Je v souladu s postupně se měnícími potřebami občanů.
  
 
==Jak budete hodnoceni==
 
==Jak budete hodnoceni==
Řádek 20: Řádek 20:
 
Abyste prošli hodnocením alfa verze, beta verze a hodnocením ostrého provozu, obvykle musíte:
 
Abyste prošli hodnocením alfa verze, beta verze a hodnocením ostrého provozu, obvykle musíte:
  
* Vysvětlit, co a proč jste v každé fázi spustili.
+
*Vysvětlit, co a proč jste v každé fázi spustili.
* Popsat životní cyklus uživatelského příběhu (user story) od uživatelského výzkumu až po produkci.
+
*Popsat životní cyklus uživatelského příběhu (user story) od uživatelského výzkumu až po produkci.
* Ukázat, jak spuštěná služba splňuje potřeby občanů.
+
*Ukázat, jak spuštěná služba splňuje potřeby občanů.
* Vysvětlit postup identifikace a prioritizace zjištění z uživatelského průzkumu.
+
*Vysvětlit postup identifikace a prioritizace zjištění z uživatelského průzkumu.
* Předvést, jak rychle a plynule postupujete při plnění uživatelských příběhů (user stories) od výzkumu po produkci.
+
*Předvést, jak rychle a plynule postupujete při plnění uživatelských příběhů (user stories) od výzkumu po produkci.
* Ukázat, že je s vybranými technologiemi, spojeno minimální riziko.
+
*Ukázat, že je s vybranými technologiemi, spojeno minimální riziko.
* Prokázat, že můžete často nasazovat software s minimálním dopadem na občany.
+
*Prokázat, že můžete často nasazovat software s minimálním dopadem na občany.
* Předvést, že analyzujete uživatelský výzkum, a výsledky používáte ke zlepšení služby.
+
*Předvést, že analyzujete uživatelský výzkum, a výsledky používáte ke zlepšení služby.
* Ukázat, že řešíte všechny technické problémy, které jste objevili.
+
*Ukázat, že řešíte všechny technické problémy, které jste objevili.
 +
 
 +
V hodnocení beta verze musíte navíc:
 +
 
 +
*Vysvětlit očekávanou dobu, po kterou bude služba v beta verzi a proč.
 +
*Vysvětlit, jak službu nasazujete, tj. jak často můžete nasazovat software s minimálním dopadem na občany.
  
 
V hodnocení ostrého provozu musíte navíc:
 
V hodnocení ostrého provozu musíte navíc:
  
* Vysvětlit, jak nasazujete službu bezvýpadkově do produkce, aby ji občané mohli používat bez přerušení.
+
*Vysvětlit, jak nasazujete službu bezvýpadkově do produkce, aby ji občané mohli používat bez přerušení.
* Vysvětlit, jak si zajistíte dostatek zaměstnanců, abyste mohli službu neustále zlepšovat.
+
*Vysvětlit, jak si zajistíte dostatek zaměstnanců, abyste mohli službu neustále zlepšovat.
  
 
===Vysvětlete vývoj vaší služby===
 
===Vysvětlete vývoj vaší služby===
Řádek 43: Řádek 48:
 
Zjistěte více o:
 
Zjistěte více o:
  
*[https://www.gov.uk/service-manual/agile-delivery <span class="underline">agile delivery</span>]
+
*[[Agilní metody: úvod]]
 
*[[Hodnocení služby]]
 
*[[Hodnocení služby]]
  
 
[[Kategorie:Standard digitální služby]]
 
[[Kategorie:Standard digitální služby]]

Aktuální verze z 10. 2. 2019, 16:45

5. Rozvíjejte a zlepšujte službu průběžně

Dělejte službu tak, aby šla pravidelně vylepšovat. Agilní metodika vám zajistí vhodné principy řízení projektu. Zajistěte si také dostatečné kapacity pracovních týmů, zdrojů a technologickou flexibilitu.

Pro splnění 5. bodu Standardu digitální služby musíte službu průběžně zlepšovat.

V hodnocení služby a schvalování výdajů vysvětlete, jak jste toho dosáhli.

Jak to zlepší vaši službu

Služba, kterou je možné průběžně rozvíjet a zlepšovat:

  • Zvládá snadno reagovat na změny v zákonech, které se služby týkají.
  • Je v souladu s postupně se měnícími potřebami občanů.

Jak budete hodnoceni

Hodnocení služby a otázky, které vám posuzovatelé dají, se liší podle charakteru služby a podle toho, co služba dělá.

Abyste prošli hodnocením alfa verze, beta verze a hodnocením ostrého provozu, obvykle musíte:

  • Vysvětlit, co a proč jste v každé fázi spustili.
  • Popsat životní cyklus uživatelského příběhu (user story) od uživatelského výzkumu až po produkci.
  • Ukázat, jak spuštěná služba splňuje potřeby občanů.
  • Vysvětlit postup identifikace a prioritizace zjištění z uživatelského průzkumu.
  • Předvést, jak rychle a plynule postupujete při plnění uživatelských příběhů (user stories) od výzkumu po produkci.
  • Ukázat, že je s vybranými technologiemi, spojeno minimální riziko.
  • Prokázat, že můžete často nasazovat software s minimálním dopadem na občany.
  • Předvést, že analyzujete uživatelský výzkum, a výsledky používáte ke zlepšení služby.
  • Ukázat, že řešíte všechny technické problémy, které jste objevili.

V hodnocení beta verze musíte navíc:

  • Vysvětlit očekávanou dobu, po kterou bude služba v beta verzi a proč.
  • Vysvětlit, jak službu nasazujete, tj. jak často můžete nasazovat software s minimálním dopadem na občany.

V hodnocení ostrého provozu musíte navíc:

  • Vysvětlit, jak nasazujete službu bezvýpadkově do produkce, aby ji občané mohli používat bez přerušení.
  • Vysvětlit, jak si zajistíte dostatek zaměstnanců, abyste mohli službu neustále zlepšovat.

Vysvětlete vývoj vaší služby

V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.

Související návody

Zjistěte více o: