Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně: Porovnání verzí

m
(Značka: editace z VisualEditoru)
m
(Značka: editace z VisualEditoru)
 
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od jednoho dalšího uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
=5. Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně=
+
=5. Rozvíjejte a zlepšujte službu průběžně=
  
Vybudujte službu, kterou lze často a průběžně vylepšovat. Vždy se ujistěte, že máte k dispozici kapacitu, zdroje a technickou flexibilitu.
+
Dělejte službu tak, aby šla pravidelně vylepšovat. Agilní metodika vám zajistí vhodné principy řízení projektu. Zajistěte si také dostatečné kapacity pracovních týmů, zdrojů a technologickou flexibilitu.
  
Musíte svou službu pravidelně opakovat/iterovat a vylepšovat pro splnění 5 bodu [[Standard digitální služby#5._Rozv.C3.ADjejte_a_vylep.C5.A1ujte_slu.C5.BEbu_pr.C5.AFb.C4.9B.C5.BEn.C4.9B|Standardu digitální služby]].
+
Pro splnění 5. bodu [[Standard digitální služby#5. Rozv.C3.ADjejte a vylep.C5.A1ujte slu.C5.BEbu pr.C5.AFb.C4.9B.C5.BEn.C4.9B|Standardu digitální služby]] musíte službu průběžně zlepšovat.
  
Budete muset vysvětlit, jak jste tento bod splnily v rámci procesu [[Kontroly výdajů: požádejte o schválení výdajů na službu|schválení výdajů na službu]] a v rámci [[hodnocení služby]].
+
V [[hodnocení služby]] a [[Kontroly výdajů: požádejte o schválení výdajů na službu|schvalování výdajů]] vysvětlete, jak jste toho dosáhli.
  
==Jak bod 5 vylepší vaši službu==
+
==Jak to zlepší vaši službu==
  
Potřebujete vytvořit službu, kterou můžete často a průběžně zlepšovat, tak že:
+
Služba, kterou je možné průběžně rozvíjet a zlepšovat:
  
*Bude snadno reagovat na změny v politice a zákonech, které budou mít dopad na službu.
+
*Zvládá snadno reagovat na změny v zákonech, které se služby týkají.
*Zajistíte, aby vaše služba neustále naplňovala potřeby uživatelů.
+
*Je v souladu s postupně se měnícími potřebami občanů.
  
 
==Jak budete hodnoceni==
 
==Jak budete hodnoceni==
  
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
+
Hodnocení služby a otázky, které vám posuzovatelé dají, se liší podle charakteru služby a podle toho, co služba dělá.
  
Chcete-li projít hodnocením alfa, beta a živé/ostré verze, musíte obvykle:
+
Abyste prošli hodnocením alfa verze, beta verze a hodnocením ostrého provozu, obvykle musíte:
  
*Vysvětlit, co jste v této fázi vybudovali a proč jste ji postavili
+
*Vysvětlit, co a proč jste v každé fázi spustili.
*Popsat životní cyklus uživatelského příběhu od uživatelského výzkumu až po vytvoření
+
*Popsat životní cyklus uživatelského příběhu (user story) od uživatelského výzkumu až po produkci.
*Ukázat, že je vaše služba postavena tak, aby splňovala potřeby uživatelů
+
*Ukázat, jak spuštěná služba splňuje potřeby občanů.
*Vysvětlit svůj proces identifikace a upřednostnění poznatků z uživatelského průzkumu
+
*Vysvětlit postup identifikace a prioritizace zjištění z uživatelského průzkumu.
*Ukázat, že uživatelské příběhy můžete rychle a plynule přenášet mezi průzkumem uživatelů a produkcí
+
*Předvést, jak rychle a plynule postupujete při plnění uživatelských příběhů (user stories) od výzkumu po produkci.
*Ujistit se, že existuje minimální riziko spojené s technologií, kterou jste zvolili
+
*Ukázat, že je s vybranými technologiemi, spojeno minimální riziko.
*Prokázat, že máte schopnost často nasazovat software s minimálním narušením uživatelů
+
*Prokázat, že můžete často nasazovat software s minimálním dopadem na občany.
*Ukázat, že analyzujete uživatelský výzkum a využíváte ho ke zlepšení svých služeb
+
*Předvést, že analyzujete uživatelský výzkum, a výsledky používáte ke zlepšení služby.
*Ukázat, že vyřešíte všechny technické problémy, které jste objevili
+
*Ukázat, že řešíte všechny technické problémy, které jste objevili.
  
V hodnocení beta verze musíte také vysvětlit:
+
V hodnocení beta verze musíte navíc:
  
*Jak dlouho očekáváte, že potrvá beta verze služby a proč
+
*Vysvětlit očekávanou dobu, po kterou bude služba v beta verzi a proč.
*Váš způsob [[nasazení softwaru|https://www.gov.uk/service-manual/making-software/deployment.html]], tj. jak často můžete nasazovat software s minimálním dopadem na uživatele
+
*Vysvětlit, jak službu nasazujete, tj. jak často můžete nasazovat software s minimálním dopadem na občany.
  
V hodnocení živé/ostré verze musíte také vysvětlit:
+
V hodnocení ostrého provozu musíte navíc:
  
*Jak praktikujete „zero downtime“ způsobem, který neznemožní uživatelům používat službu v době nečinnosti
+
*Vysvětlit, jak nasazujete službu bezvýpadkově do produkce, aby ji občané mohli používat bez přerušení.
*Jak máte v úmyslu mít dostatek zaměstnanců, abyste mohli zlepšovat službu
+
*Vysvětlit, jak si zajistíte dostatek zaměstnanců, abyste mohli službu neustále zlepšovat.
  
 
===Vysvětlete vývoj vaší služby===
 
===Vysvětlete vývoj vaší služby===
  
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
+
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
  
 
==Související návody==
 
==Související návody==
Řádek 48: Řádek 48:
 
Zjistěte více o:
 
Zjistěte více o:
  
*[https://www.gov.uk/service-manual/agile-delivery <span class="underline">agile delivery</span>]
+
*[[Agilní metody: úvod]]
 
*[[Hodnocení služby]]
 
*[[Hodnocení služby]]
  
 
[[Kategorie:Standard digitální služby]]
 
[[Kategorie:Standard digitální služby]]

Aktuální verze z 10. 2. 2019, 16:45

5. Rozvíjejte a zlepšujte službu průběžně

Dělejte službu tak, aby šla pravidelně vylepšovat. Agilní metodika vám zajistí vhodné principy řízení projektu. Zajistěte si také dostatečné kapacity pracovních týmů, zdrojů a technologickou flexibilitu.

Pro splnění 5. bodu Standardu digitální služby musíte službu průběžně zlepšovat.

V hodnocení služby a schvalování výdajů vysvětlete, jak jste toho dosáhli.

Jak to zlepší vaši službu

Služba, kterou je možné průběžně rozvíjet a zlepšovat:

  • Zvládá snadno reagovat na změny v zákonech, které se služby týkají.
  • Je v souladu s postupně se měnícími potřebami občanů.

Jak budete hodnoceni

Hodnocení služby a otázky, které vám posuzovatelé dají, se liší podle charakteru služby a podle toho, co služba dělá.

Abyste prošli hodnocením alfa verze, beta verze a hodnocením ostrého provozu, obvykle musíte:

  • Vysvětlit, co a proč jste v každé fázi spustili.
  • Popsat životní cyklus uživatelského příběhu (user story) od uživatelského výzkumu až po produkci.
  • Ukázat, jak spuštěná služba splňuje potřeby občanů.
  • Vysvětlit postup identifikace a prioritizace zjištění z uživatelského průzkumu.
  • Předvést, jak rychle a plynule postupujete při plnění uživatelských příběhů (user stories) od výzkumu po produkci.
  • Ukázat, že je s vybranými technologiemi, spojeno minimální riziko.
  • Prokázat, že můžete často nasazovat software s minimálním dopadem na občany.
  • Předvést, že analyzujete uživatelský výzkum, a výsledky používáte ke zlepšení služby.
  • Ukázat, že řešíte všechny technické problémy, které jste objevili.

V hodnocení beta verze musíte navíc:

  • Vysvětlit očekávanou dobu, po kterou bude služba v beta verzi a proč.
  • Vysvětlit, jak službu nasazujete, tj. jak často můžete nasazovat software s minimálním dopadem na občany.

V hodnocení ostrého provozu musíte navíc:

  • Vysvětlit, jak nasazujete službu bezvýpadkově do produkce, aby ji občané mohli používat bez přerušení.
  • Vysvětlit, jak si zajistíte dostatek zaměstnanců, abyste mohli službu neustále zlepšovat.

Vysvětlete vývoj vaší služby

V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.

Související návody

Zjistěte více o: