Otevřít hlavní menu

Moderní stát β

Změny

Technologická praxe: Definujte potřeby uživatele

Přidáno 1 933 bajtů, 19. 7. 2018, 16:12
Založena nová stránka s textem „= '''Definujte potřeby uživatele''' = Poznejte své uživatele a pochopte jejich potřeby. Znalost uživatelů aplikujte na projekty a programy v oblast…“
= '''Definujte potřeby uživatele''' =

Poznejte své uživatele a pochopte jejich potřeby. Znalost uživatelů aplikujte na projekty a programy v oblasti technologií.

Pro splnění bodu 1 [[Pravidla správné technologické praxe|Pravidel správné technologické praxe]] musíte prokázat, že rozumíte svým zákazníkům a jejich potřebám.

Vysvětlení postupu, který k tomu používáte, bude součástí [[Kontroly výdajů: zjistěte, zda potřebujete schválení výdajů|procesu schvalování výdajů]].

== '''Jak uživatelský výzkum pomůže vašemu programu''' ==
Provedení uživatelského výzkumu pomůže vašemu programu či projektu v oblasti informačních technologií tím, že stanovíte:

* rizika plynoucí ze zavádění či změny technologie;
* schopnosti a dovednosti nezbytné pro vytvoření, užívání a správu dané technologie;
* technologie, které budou potřebovat týmy zajišťující podporu služby pro své koncové uživatele;
* komerční a provozní potřeby, tj. např. potřebuvyřazení z provozu zastaralého mainframu, aby se vytvořila pružnější datová a servisní vrstva.

Uživatelský výzkum navíc:

* zajistí, že služby typu online kancelářských balíčků, sdílení sítí, softwaru na řízení projektů a HR softwarových balíků skutečně splňují potřeby uživatele;
* podpoří interní dohodu ohledně toho, k čemu by měla dle vašeho názoru daná technologie přispět.

== '''Související doporučení''' ==

* [[Pravidla správné technologické praxe: Související témata]]
* [[Pochopte potřeby občanů]] v rámci [[Standard digitální služby|Standardu digitálních služeb]] .
* Úvod do vedení uživatelského výzkumu ve vztahu ke službám veřejné správy
* Poznání uživatelů a jejich potřeb

Získejte více informací o :

* uživatelském výzkumu
* hodnocení služby
* asistované digitální podpoře