Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně

Verze z 3. 8. 2018, 12:52, kterou vytvořil Michal (diskuse | příspěvky) (5. Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně)

5. Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně

Vybudujte službu, kterou lze často a průběžně vylepšovat. Vždy se ujistěte, že máte k dispozici kapacitu, zdroje a technickou flexibilitu.

Musíte svou službu pravidelně opakovat/iterovat a vylepšovat pro splnění 5 bodu Standardu digitální služby.

Budete muset vysvětlit, jak jste tento bod splnily v rámci procesu schválení výdajů na službu a v rámci hodnocení služby.

Jak bod 5 vylepší vaši službu

Potřebujete vytvořit službu, kterou můžete často a průběžně zlepšovat, tak že:

  • Bude snadno reagovat na změny v politice a zákonech, které budou mít dopad na službu.
  • Zajistíte, aby vaše služba neustále naplňovala potřeby uživatelů.

Jak budete hodnoceni

Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.

Chcete-li projít hodnocením alfa, beta a živé/ostré verze, musíte obvykle:

  • Vysvětlit, co jste v této fázi vybudovali a proč jste ji postavili
  • Popsat životní cyklus uživatelského příběhu od uživatelského výzkumu až po vytvoření
  • Ukázat, že je vaše služba postavena tak, aby splňovala potřeby uživatelů
  • Vysvětlit svůj proces identifikace a upřednostnění poznatků z uživatelského průzkumu
  • Ukázat, že uživatelské příběhy můžete rychle a plynule přenášet mezi průzkumem uživatelů a produkcí
  • Ujistit se, že existuje minimální riziko spojené s technologií, kterou jste zvolili
  • Prokázat, že máte schopnost často nasazovat software s minimálním narušením uživatelů
  • Ukázat, že analyzujete uživatelský výzkum a využíváte ho ke zlepšení svých služeb
  • Ukázat, že vyřešíte všechny technické problémy, které jste objevili

V hodnocení beta verze musíte také vysvětlit:

V hodnocení živé/ostré verze musíte také vysvětlit:

  • Jak praktikujete „zero downtime“ způsobem, který neznemožní uživatelům používat službu v době nečinnosti
  • Jak máte v úmyslu mít dostatek zaměstnanců, abyste mohli zlepšovat službu

Vysvětlete vývoj vaší služby

V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.

Související návody

Zjistěte více o: