Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně: Porovnání verzí

m (5. Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně)
m
(Značka: editace z VisualEditoru)
Řádek 1: Řádek 1:
= 5. Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně =
+
=5. Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně=
  
 
Vybudujte službu, kterou lze často a průběžně vylepšovat. Vždy se ujistěte, že máte k dispozici kapacitu, zdroje a technickou flexibilitu.
 
Vybudujte službu, kterou lze často a průběžně vylepšovat. Vždy se ujistěte, že máte k dispozici kapacitu, zdroje a technickou flexibilitu.
Řádek 7: Řádek 7:
 
Budete muset vysvětlit, jak jste tento bod splnily v rámci procesu [[Kontroly výdajů: požádejte o schválení výdajů na službu|schválení výdajů na službu]] a v rámci [[hodnocení služby]].
 
Budete muset vysvětlit, jak jste tento bod splnily v rámci procesu [[Kontroly výdajů: požádejte o schválení výdajů na službu|schválení výdajů na službu]] a v rámci [[hodnocení služby]].
  
== Jak bod 5 vylepší vaši službu ==
+
==Jak bod 5 vylepší vaši službu==
  
 
Potřebujete vytvořit službu, kterou můžete často a průběžně zlepšovat, tak že:
 
Potřebujete vytvořit službu, kterou můžete často a průběžně zlepšovat, tak že:
  
* Bude snadno reagovat na změny v politice a zákonech, které budou mít dopad na službu.
+
*Bude snadno reagovat na změny v politice a zákonech, které budou mít dopad na službu.
* Zajistíte, aby vaše služba neustále naplňovala potřeby uživatelů.
+
*Zajistíte, aby vaše služba neustále naplňovala potřeby uživatelů.
  
== Jak budete hodnoceni ==
+
==Jak budete hodnoceni==
  
 
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
 
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
Řádek 20: Řádek 20:
 
Chcete-li projít hodnocením alfa, beta a živé/ostré verze, musíte obvykle:
 
Chcete-li projít hodnocením alfa, beta a živé/ostré verze, musíte obvykle:
  
* Vysvětlit, co jste v této fázi vybudovali a proč jste ji postavili
+
*Vysvětlit, co jste v této fázi vybudovali a proč jste ji postavili
* Popsat životní cyklus uživatelského příběhu od uživatelského výzkumu až po vytvoření
+
*Popsat životní cyklus uživatelského příběhu od uživatelského výzkumu až po vytvoření
* Ukázat, že je vaše služba postavena tak, aby splňovala potřeby uživatelů
+
*Ukázat, že je vaše služba postavena tak, aby splňovala potřeby uživatelů
* Vysvětlit svůj proces identifikace a upřednostnění poznatků z uživatelského průzkumu
+
*Vysvětlit svůj proces identifikace a upřednostnění poznatků z uživatelského průzkumu
* Ukázat, že uživatelské příběhy můžete rychle a plynule přenášet mezi průzkumem uživatelů a produkcí
+
*Ukázat, že uživatelské příběhy můžete rychle a plynule přenášet mezi průzkumem uživatelů a produkcí
* Ujistit se, že existuje minimální riziko spojené s technologií, kterou jste zvolili
+
*Ujistit se, že existuje minimální riziko spojené s technologií, kterou jste zvolili
* Prokázat, že máte schopnost často nasazovat software s minimálním narušením uživatelů
+
*Prokázat, že máte schopnost často nasazovat software s minimálním narušením uživatelů
* Ukázat, že analyzujete uživatelský výzkum a využíváte ho ke zlepšení svých služeb
+
*Ukázat, že analyzujete uživatelský výzkum a využíváte ho ke zlepšení svých služeb
* Ukázat, že vyřešíte všechny technické problémy, které jste objevili
+
*Ukázat, že vyřešíte všechny technické problémy, které jste objevili
  
 
V hodnocení beta verze musíte také vysvětlit:
 
V hodnocení beta verze musíte také vysvětlit:
  
* Jak dlouho očekáváte, že potrvá beta verze služby a proč
+
*Jak dlouho očekáváte, že potrvá beta verze služby a proč
* Váš způsob [[nasazení softwaru|https://www.gov.uk/service-manual/making-software/deployment.html]], tj. jak často můžete nasazovat software s minimálním dopadem na uživatele
+
*Váš způsob [[nasazení softwaru|https://www.gov.uk/service-manual/making-software/deployment.html]], tj. jak často můžete nasazovat software s minimálním dopadem na uživatele
  
 
V hodnocení živé/ostré verze musíte také vysvětlit:
 
V hodnocení živé/ostré verze musíte také vysvětlit:
  
* Jak praktikujete „zero downtime“ způsobem, který neznemožní uživatelům používat službu v době nečinnosti
+
*Jak praktikujete „zero downtime“ způsobem, který neznemožní uživatelům používat službu v době nečinnosti
* Jak máte v úmyslu mít dostatek zaměstnanců, abyste mohli zlepšovat službu
+
*Jak máte v úmyslu mít dostatek zaměstnanců, abyste mohli zlepšovat službu
  
=== Vysvětlete vývoj vaší služby ===
+
===Vysvětlete vývoj vaší služby===
  
 
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
 
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
  
== Související návody ==
+
==Související návody==
  
 
Zjistěte více o:
 
Zjistěte více o:
  
* [https://www.gov.uk/service-manual/agile-delivery <span class="underline">agile delivery</span>]
+
*[https://www.gov.uk/service-manual/agile-delivery <span class="underline">agile delivery</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]
+
*[[Hodnocení služby]]
 +
 
 
[[Kategorie:Standard digitální služby]]
 
[[Kategorie:Standard digitální služby]]

Verze z 3. 8. 2018, 17:07

5. Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně

Vybudujte službu, kterou lze často a průběžně vylepšovat. Vždy se ujistěte, že máte k dispozici kapacitu, zdroje a technickou flexibilitu.

Musíte svou službu pravidelně opakovat/iterovat a vylepšovat pro splnění 5 bodu Standardu digitální služby.

Budete muset vysvětlit, jak jste tento bod splnily v rámci procesu schválení výdajů na službu a v rámci hodnocení služby.

Jak bod 5 vylepší vaši službu

Potřebujete vytvořit službu, kterou můžete často a průběžně zlepšovat, tak že:

  • Bude snadno reagovat na změny v politice a zákonech, které budou mít dopad na službu.
  • Zajistíte, aby vaše služba neustále naplňovala potřeby uživatelů.

Jak budete hodnoceni

Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.

Chcete-li projít hodnocením alfa, beta a živé/ostré verze, musíte obvykle:

  • Vysvětlit, co jste v této fázi vybudovali a proč jste ji postavili
  • Popsat životní cyklus uživatelského příběhu od uživatelského výzkumu až po vytvoření
  • Ukázat, že je vaše služba postavena tak, aby splňovala potřeby uživatelů
  • Vysvětlit svůj proces identifikace a upřednostnění poznatků z uživatelského průzkumu
  • Ukázat, že uživatelské příběhy můžete rychle a plynule přenášet mezi průzkumem uživatelů a produkcí
  • Ujistit se, že existuje minimální riziko spojené s technologií, kterou jste zvolili
  • Prokázat, že máte schopnost často nasazovat software s minimálním narušením uživatelů
  • Ukázat, že analyzujete uživatelský výzkum a využíváte ho ke zlepšení svých služeb
  • Ukázat, že vyřešíte všechny technické problémy, které jste objevili

V hodnocení beta verze musíte také vysvětlit:

V hodnocení živé/ostré verze musíte také vysvětlit:

  • Jak praktikujete „zero downtime“ způsobem, který neznemožní uživatelům používat službu v době nečinnosti
  • Jak máte v úmyslu mít dostatek zaměstnanců, abyste mohli zlepšovat službu

Vysvětlete vývoj vaší služby

V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.

Související návody

Zjistěte více o: