Pochopte potřeby občanů: Porovnání verzí

m
m
(Značka: editace z VisualEditoru)
Řádek 1: Řádek 1:
 
'''TBR'''
 
'''TBR'''
  
= 1. Pochopte potřeby občanů (=uživatelů) =
+
=1. Pochopte potřeby občanů (=uživatelů)=
  
 
Pochopte potřeby uživatelů (=občanů). Provádějte pravidelně výzkum zaměřený na to, kdo jsou uživatelé služeb, jejich potřeb a co to znamená pro další design služby.
 
Pochopte potřeby uživatelů (=občanů). Provádějte pravidelně výzkum zaměřený na to, kdo jsou uživatelé služeb, jejich potřeb a co to znamená pro další design služby.
Řádek 7: Řádek 7:
 
Musíte porozumět potřebám uživatelů pro splnění 1 bodu [[Standard digitální služby#1._Pochopte_pot.C5.99eby_ob.C4.8Dan.C5.AF|Standardu digitální služby]].
 
Musíte porozumět potřebám uživatelů pro splnění 1 bodu [[Standard digitální služby#1._Pochopte_pot.C5.99eby_ob.C4.8Dan.C5.AF|Standardu digitální služby]].
  
== Jak bod 1 zlepší vaši službu ==
+
==Jak bod 1 zlepší vaši službu==
  
 
Potřebujete porozumět potřebám vašich uživatelů, abyste mohli vytvořit službu, která:
 
Potřebujete porozumět potřebám vašich uživatelů, abyste mohli vytvořit službu, která:
* Pomáhá uživatelům dělat to, co chtějí udělat při prvním pokusu, aniž by museli rozumět vládní administrativě.
 
* Je postavena na skutečných potřebách vašich uživatelů, nikoliv na vašich předpokladech.
 
  
== Jak budete hodnoceni ==
+
*Pomáhá uživatelům dělat to, co chtějí udělat při prvním pokusu, aniž by museli rozumět vládní administrativě.
 +
*Je postavena na skutečných potřebách vašich uživatelů, nikoliv na vašich předpokladech.
 +
 
 +
==Jak budete hodnoceni==
  
 
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
 
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
  
=== Hodnocení alfa verze ===
+
===Hodnocení alfa verze===
  
 
Chcete-li projít hodnocením v alfa verzi, obvykle musíte vykázat:
 
Chcete-li projít hodnocením v alfa verzi, obvykle musíte vykázat:
  
* Uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu při zjišťování našli a jak jste na tyto potřeby přišli, včetně všech potřeb uživatelů digitálních aplikací
+
*Uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu při zjišťování našli a jak jste na tyto potřeby přišli, včetně všech potřeb uživatelů digitálních aplikací
* Jak jste [[uživatelské příběhy|psali uživatelské příběhy]] pro vaši službu – včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
+
*Jak jste [[uživatelské příběhy|psali uživatelské příběhy]] pro vaši službu – včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
* Výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatele považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste službu změnili, aby tyto části úloh byly pro uživatele jednodušší a jak jste to testovali a zkoumali pro ověření
+
*Výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatele považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste službu změnili, aby tyto části úloh byly pro uživatele jednodušší a jak jste to testovali a zkoumali pro ověření
* Jakékoliv problémy, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
+
*Jakékoliv problémy, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
  
=== Hodnocení beta verze ===
+
===Hodnocení beta verze===
  
 
Chcete-li projít hodnocením beta verze, bude muset:
 
Chcete-li projít hodnocením beta verze, bude muset:
  
* Diskutujte o soukromé beta verzi, včetně toho, kolik uživatelů jste testovali, jak jste je přijali, jak jste ve výzkumu použili analytiku a co jste zjistili, a co vám chybělo v alfa verzi
+
*Diskutujte o soukromé beta verzi, včetně toho, kolik uživatelů jste testovali, jak jste je přijali, jak jste ve výzkumu použili analytiku a co jste zjistili, a co vám chybělo v alfa verzi
* Vysvětlete, kdo jsou vaši uživatelé a co jste udělali, abyste pochopili jejich potřeby, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
+
*Vysvětlete, kdo jsou vaši uživatelé a co jste udělali, abyste pochopili jejich potřeby, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
* Vysvětlete jakékoliv změny uživatelských potřeb, které jste identifikovali jako výsledek výzkumu s uživateli
+
*Vysvětlete jakékoliv změny uživatelských potřeb, které jste identifikovali jako výsledek výzkumu s uživateli
* Diskutujte o uživatelích vaší služby, jejichž potřeby je nejvíce obtížné splnit, a jak jste se o těchto potřebách seznámili
+
*Diskutujte o uživatelích vaší služby, jejichž potřeby je nejvíce obtížné splnit, a jak jste se o těchto potřebách seznámili
* Mluvte o výzvách návrhu, které vaše uživatelské potřeby představují pro vaši službu
+
*Mluvte o výzvách návrhu, které vaše uživatelské potřeby představují pro vaši službu
* Mluvte o výzkumu, který jste udělali v soukromé verzi beta, tj. s kým jste prováděli výzkum, kde a kdy – to by mělo zahrnovat výzkum s uživateli, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
+
*Mluvte o výzkumu, který jste udělali v soukromé verzi beta, tj. s kým jste prováděli výzkum, kde a kdy – to by mělo zahrnovat výzkum s uživateli, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
* Uveďte příklady uživatelských příběhů, osob nebo profilů pro vaši službu, tj. identifikujte uživatele, kteří potřebují službu využívat a pro co ji používají, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
+
*Uveďte příklady uživatelských příběhů, osob nebo profilů pro vaši službu, tj. identifikujte uživatele, kteří potřebují službu využívat a pro co ji používají, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
  
 
Musíte také:
 
Musíte také:
  
* Diskutujte o výzkumu, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úloh a jak jste je testovali a zkoumali
+
*Diskutujte o výzkumu, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úloh a jak jste je testovali a zkoumali
* Diskutujte o všech problémech, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
+
*Diskutujte o všech problémech, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
* Vysvětlete výzkum, který jste udělali, abyste zjistili, zda váš model podpory splňuje potřeby uživatelů a jak tento výzkum informoval iteraci a testování
+
*Vysvětlete výzkum, který jste udělali, abyste zjistili, zda váš model podpory splňuje potřeby uživatelů a jak tento výzkum informoval iteraci a testování
* Ukažte, jak se design služby časem změnil kvůli tomu, co jste zjistili v uživatelském průzkumu
+
*Ukažte, jak se design služby časem změnil kvůli tomu, co jste zjistili v uživatelském průzkumu
  
=== Hodnocení živé/ostré verze ===
+
===Hodnocení živé/ostré verze===
  
 
Chcete-li projít hodnocením ostré verze, musíte obvykle:
 
Chcete-li projít hodnocením ostré verze, musíte obvykle:
  
* Ukázat výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úlohy a jak jste je testovali a zkoumali
+
*Ukázat výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úlohy a jak jste je testovali a zkoumali
* Mluvte o výzkumu, který jste udělali ve veřejné beta verzi, a jak budete používat výsledky ke kontinuálnímu vylepšování vaší služby, tj. s kým jste výzkum prováděli, jak často, kdy a kde – to zahrnuje uživatele, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
+
*Mluvte o výzkumu, který jste udělali ve veřejné beta verzi, a jak budete používat výsledky ke kontinuálnímu vylepšování vaší služby, tj. s kým jste výzkum prováděli, jak často, kdy a kde – to zahrnuje uživatele, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
* Uveďte příklady uživatelských příběhů pro vaši službu, tj. identifikujte někoho, kdo potřebuje tuto službu používat a na co ji používá – včetně uživatelů potřebujících asistovanou digitální podporu
+
*Uveďte příklady uživatelských příběhů pro vaši službu, tj. identifikujte někoho, kdo potřebuje tuto službu používat a na co ji používá – včetně uživatelů potřebujících asistovanou digitální podporu
* Ukažte uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu našli, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
+
*Ukažte uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu našli, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
  
=== Vysvětlete vývoj vaší služby ===
+
===Vysvětlete vývoj vaší služby===
  
 
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
 
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
  
== Související návody ==
+
==Související návody==
  
 
Čtěte tyto návody, které vám pomohou pochopit potřeby uživatelů:
 
Čtěte tyto návody, které vám pomohou pochopit potřeby uživatelů:
  
* [[Začínáme pochopením uživatelských potřeb]]
+
*[[Začínáme pochopením uživatelských potřeb]]
* [[Uživatelský průzkum pro služby veřejné správy]]
+
*[[Uživatelský průzkum pro služby veřejné správy]]
* [[Jak uživateský průzkum zlepší design služby|https://www.gov.uk/service-manual/user-research/how-user-research-improves-service-design]]
+
*[[Jak uživateský průzkum zlepší design služby|https://www.gov.uk/service-manual/user-research/how-user-research-improves-service-design]]
  
 
Zjistěte více o:
 
Zjistěte více o:
  
* [[Uživatelský průzkum|https://www.gov.uk/service-manual/user-research]]
+
*[[Uživatelský průzkum|https://www.gov.uk/service-manual/user-research]]
* [[Hodnocení služby|https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]]
+
*[[Hodnocení služby|https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]]
 +
 
 +
[[Kategorie:Standard digitální služby]]

Verze z 19. 7. 2018, 17:12

TBR

1. Pochopte potřeby občanů (=uživatelů)

Pochopte potřeby uživatelů (=občanů). Provádějte pravidelně výzkum zaměřený na to, kdo jsou uživatelé služeb, jejich potřeb a co to znamená pro další design služby.

Musíte porozumět potřebám uživatelů pro splnění 1 bodu Standardu digitální služby.

Jak bod 1 zlepší vaši službu

Potřebujete porozumět potřebám vašich uživatelů, abyste mohli vytvořit službu, která:

  • Pomáhá uživatelům dělat to, co chtějí udělat při prvním pokusu, aniž by museli rozumět vládní administrativě.
  • Je postavena na skutečných potřebách vašich uživatelů, nikoliv na vašich předpokladech.

Jak budete hodnoceni

Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.

Hodnocení alfa verze

Chcete-li projít hodnocením v alfa verzi, obvykle musíte vykázat:

  • Uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu při zjišťování našli a jak jste na tyto potřeby přišli, včetně všech potřeb uživatelů digitálních aplikací
  • Jak jste psali uživatelské příběhy pro vaši službu – včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
  • Výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatele považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste službu změnili, aby tyto části úloh byly pro uživatele jednodušší a jak jste to testovali a zkoumali pro ověření
  • Jakékoliv problémy, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby

Hodnocení beta verze

Chcete-li projít hodnocením beta verze, bude muset:

  • Diskutujte o soukromé beta verzi, včetně toho, kolik uživatelů jste testovali, jak jste je přijali, jak jste ve výzkumu použili analytiku a co jste zjistili, a co vám chybělo v alfa verzi
  • Vysvětlete, kdo jsou vaši uživatelé a co jste udělali, abyste pochopili jejich potřeby, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
  • Vysvětlete jakékoliv změny uživatelských potřeb, které jste identifikovali jako výsledek výzkumu s uživateli
  • Diskutujte o uživatelích vaší služby, jejichž potřeby je nejvíce obtížné splnit, a jak jste se o těchto potřebách seznámili
  • Mluvte o výzvách návrhu, které vaše uživatelské potřeby představují pro vaši službu
  • Mluvte o výzkumu, který jste udělali v soukromé verzi beta, tj. s kým jste prováděli výzkum, kde a kdy – to by mělo zahrnovat výzkum s uživateli, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
  • Uveďte příklady uživatelských příběhů, osob nebo profilů pro vaši službu, tj. identifikujte uživatele, kteří potřebují službu využívat a pro co ji používají, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu

Musíte také:

  • Diskutujte o výzkumu, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úloh a jak jste je testovali a zkoumali
  • Diskutujte o všech problémech, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
  • Vysvětlete výzkum, který jste udělali, abyste zjistili, zda váš model podpory splňuje potřeby uživatelů a jak tento výzkum informoval iteraci a testování
  • Ukažte, jak se design služby časem změnil kvůli tomu, co jste zjistili v uživatelském průzkumu

Hodnocení živé/ostré verze

Chcete-li projít hodnocením ostré verze, musíte obvykle:

  • Ukázat výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úlohy a jak jste je testovali a zkoumali
  • Mluvte o výzkumu, který jste udělali ve veřejné beta verzi, a jak budete používat výsledky ke kontinuálnímu vylepšování vaší služby, tj. s kým jste výzkum prováděli, jak často, kdy a kde – to zahrnuje uživatele, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
  • Uveďte příklady uživatelských příběhů pro vaši službu, tj. identifikujte někoho, kdo potřebuje tuto službu používat a na co ji používá – včetně uživatelů potřebujících asistovanou digitální podporu
  • Ukažte uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu našli, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu

Vysvětlete vývoj vaší služby

V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.

Související návody

Čtěte tyto návody, které vám pomohou pochopit potřeby uživatelů:

Zjistěte více o: