Změny – Moderní stát

Anonym

Změny

Pochopte potřeby občanů

Přidáno 97 bajtů, 7. 10. 2018, 20:51
m
1. Poznejte potřeby občanů
Proveďte uživatelský výzkum, abyste poznali potřeby konkrétní skupiny občanů, která bude službu používat. Znalost potřeb vám pomůže při návrhu služby.
Pro splnění 1. bodu [[Standard digitální služby#1. Pochopte pot.C5.99eby ob.C4.8Dan.C5.AF|Standardu digitální služby]] musíte poznat potřeby občanů. V hodnocení služby budete Budete muset vysvětlit, jak jste toho dosáhlitento bod splnili v rámci [[Kontroly výdajů: požádejte o schválení výdajů na službu|schválení výdajů na službu]] a [[hodnocení služby]].
==Jak to zlepší vaši službu==
Potřebujete poznat potřeby občanů, abyste vytvořili službu, která:
* Pomáhá občanům udělat na první pokus to, co chtějí udělat, bez znalosti vládní administrativy.* Pomáhá občanům řešit jejich skutečné potřeby místo toho, aby vycházela z vašich předpokladů.
==Jak budete hodnoceni==
Abyste prošli hodnocením alfa verze, musíte obvykle ukázat uživatelský výzkum, který obsahuje:
* Potřeby občanů (user needs), které jste pro vaši službu zjistili, včetně potřeb občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále ukažte, jak jste potřeby zjistili.* [[uživatelské příběhy|Příběhy občanů (user stories)]], které jste pro vaši službu sepsali, včetně příběhů občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále ukažte, jak jste k příběhům došli.* Části úloh, které jsou pro občany obtížné. Dále vysvětlete, jak jste tyto části služby zjednodušili a ukažte výsledky testování a výzkumů, které zjednodušení prokazují.* Další problematická zjištění, se kterými se musíte při návrhu služby vypořádat.
===Hodnocení beta verze===
Abyste prošli hodnocením beta verze, musíte obvykle:
* Proberte neveřejnou beta verzi, včetně informací s kolika občany jste dělali testování, jak jste tyto občany sehnali, jaké analytické nástroje a metody jste použili a co jste analýzou zjistili. Dál proberte, co nového jste se naučili oproti zjištěním v alfa verzi.* Proberte informace zjištěné výzkumem občanů v rámci neveřejné alfa verze, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Zaměřte se hlavně na informace s kým, kde, kdy a jak často jste výzkum prováděli.* Popište občany, kteří vaši službu používají, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále popište, co všechno jste udělali, abyste jejich potřeby poznali.* Vysvětlete změny v potřebách občanů, které jste zjistili uživatelským výzkumem.* Diskutujte o občanech, kteří vaši službu používají a jejichž potřeby je nejtěžší uspokojit. Dále prodiskutujte, jak jste tyto potřeby zjistili.* Proberte, co pro návrh služby představuje největší výzvy v souvislosti se zjištěnými potřebami občanů.* Uveďte příklady příběhů občanů (user stories), person nebo jiných uživatelských profilů vaší služby, tj. popište občany, kteří potřebují službu používat, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále popište, na co budou občané službu používat.
Zároveň musíte:
* Popsat části úloh, které jsou pro občany obtížné. Dále vysvětlete, jak jste tyto části služby zjednodušili a ukažte výsledky testování a výzkumů, které zjednodušení prokazují.* Probrat další problematická zjištění, se kterými se musíte při návrhu služby vypořádat.* Popsat výzkum, kterým jste zjišťovali nápomocnost zákaznické podpory služby, a jak výzkumná zjištění ovlivnila další vývoj a testování.* Ukázat, jak se návrh služby měnil v čase na základě výzkumných zjištění.
===Hodnocení živé verze===
Abyste prošli hodnocením živé verze, musíte obvykle:
* Ukázat části úloh, které jsou pro občany obtížné. Dále vysvětlete, jak jste tyto části služby zjednodušili a ukažte výsledky testování a výzkumů, které zjednodušení prokazují.* Probrat informace zjištěné výzkumem občanů v rámci neveřejné beta verze, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále proberte, jak budete využívat výzkumná zjištění k průběžnému vylepšování služby. Zaměřte se hlavně na informace s kým, kde, kdy a jak často jste výzkum prováděli.* Uvést příklady příběhů občanů (user stories) vaší služby, tj. popište občany, kteří potřebují službu používat, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále popište, na co budou občané službu používat.* Ukázat potřeby občanů zjištěné výzkumem včetně potřeb občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou.
===Vysvětlete vývoj vaší služby===