Změny – Moderní stát

Anonym

Změny

Pochopte potřeby občanů

Přidán 1 bajt, 19. 7. 2018, 17:12
m
bez shrnutí editace
'''TBR'''
= 1. Pochopte potřeby občanů (=uživatelů) =
Pochopte potřeby uživatelů (=občanů). Provádějte pravidelně výzkum zaměřený na to, kdo jsou uživatelé služeb, jejich potřeb a co to znamená pro další design služby.
Musíte porozumět potřebám uživatelů pro splnění 1 bodu [[Standard digitální služby#1._Pochopte_pot.C5.99eby_ob.C4.8Dan.C5.AF|Standardu digitální služby]].
== Jak bod 1 zlepší vaši službu ==
Potřebujete porozumět potřebám vašich uživatelů, abyste mohli vytvořit službu, která:
* Pomáhá uživatelům dělat to, co chtějí udělat při prvním pokusu, aniž by museli rozumět vládní administrativě.
* Je postavena na skutečných potřebách vašich uživatelů, nikoliv na vašich předpokladech.
*Pomáhá uživatelům dělat to, co chtějí udělat při prvním pokusu, aniž by museli rozumět vládní administrativě.*Je postavena na skutečných potřebách vašich uživatelů, nikoliv na vašich předpokladech. == Jak budete hodnoceni ==
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
=== Hodnocení alfa verze ===
Chcete-li projít hodnocením v alfa verzi, obvykle musíte vykázat:
* Uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu při zjišťování našli a jak jste na tyto potřeby přišli, včetně všech potřeb uživatelů digitálních aplikací* Jak jste [[uživatelské příběhy|psali uživatelské příběhy]] pro vaši službu – včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu* Výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatele považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste službu změnili, aby tyto části úloh byly pro uživatele jednodušší a jak jste to testovali a zkoumali pro ověření* Jakékoliv problémy, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
=== Hodnocení beta verze ===
Chcete-li projít hodnocením beta verze, bude muset:
* Diskutujte o soukromé beta verzi, včetně toho, kolik uživatelů jste testovali, jak jste je přijali, jak jste ve výzkumu použili analytiku a co jste zjistili, a co vám chybělo v alfa verzi* Vysvětlete, kdo jsou vaši uživatelé a co jste udělali, abyste pochopili jejich potřeby, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu* Vysvětlete jakékoliv změny uživatelských potřeb, které jste identifikovali jako výsledek výzkumu s uživateli* Diskutujte o uživatelích vaší služby, jejichž potřeby je nejvíce obtížné splnit, a jak jste se o těchto potřebách seznámili* Mluvte o výzvách návrhu, které vaše uživatelské potřeby představují pro vaši službu* Mluvte o výzkumu, který jste udělali v soukromé verzi beta, tj. s kým jste prováděli výzkum, kde a kdy – to by mělo zahrnovat výzkum s uživateli, kteří potřebují asistovanou digitální podporu* Uveďte příklady uživatelských příběhů, osob nebo profilů pro vaši službu, tj. identifikujte uživatele, kteří potřebují službu využívat a pro co ji používají, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
Musíte také:
* Diskutujte o výzkumu, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úloh a jak jste je testovali a zkoumali* Diskutujte o všech problémech, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby* Vysvětlete výzkum, který jste udělali, abyste zjistili, zda váš model podpory splňuje potřeby uživatelů a jak tento výzkum informoval iteraci a testování* Ukažte, jak se design služby časem změnil kvůli tomu, co jste zjistili v uživatelském průzkumu
=== Hodnocení živé/ostré verze ===
Chcete-li projít hodnocením ostré verze, musíte obvykle:
* Ukázat výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úlohy a jak jste je testovali a zkoumali* Mluvte o výzkumu, který jste udělali ve veřejné beta verzi, a jak budete používat výsledky ke kontinuálnímu vylepšování vaší služby, tj. s kým jste výzkum prováděli, jak často, kdy a kde – to zahrnuje uživatele, kteří potřebují asistovanou digitální podporu* Uveďte příklady uživatelských příběhů pro vaši službu, tj. identifikujte někoho, kdo potřebuje tuto službu používat a na co ji používá – včetně uživatelů potřebujících asistovanou digitální podporu* Ukažte uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu našli, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
=== Vysvětlete vývoj vaší služby ===
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
== Související návody ==
Čtěte tyto návody, které vám pomohou pochopit potřeby uživatelů:
* [[Začínáme pochopením uživatelských potřeb]]* [[Uživatelský průzkum pro služby veřejné správy]]* [[Jak uživateský průzkum zlepší design služby|https://www.gov.uk/service-manual/user-research/how-user-research-improves-service-design]]
Zjistěte více o:
* [[Uživatelský průzkum|https://www.gov.uk/service-manual/user-research]]* [[Hodnocení služby|https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]] [[Kategorie:Standard digitální služby]]