Otevřít hlavní menu

Moderní stát β

Změny

Fáze ostrého provozu

Přidáno 3 393 bajtů, 18. 7. 2018, 18:03
Založena nová stránka s textem „ Část sekce Agilní přístup =Jak funguje fáze ostrého provozu= Ostrá fáze je čas vylepšit vaši službu v závislosti na…“

[[Agilní přístup|Část sekce Agilní přístup]]

=Jak funguje fáze ostrého provozu=


Ostrá fáze je čas vylepšit vaši službu v závislosti na:

* zpětné vazbě od uživatelů
* analýzy
* probíhajících průzkumů

== Před ostrým provozem ==

Předtím než budete moci převést službu do ostrého provozu, musíte se ujistit, že:

* služba naplňuje potřeby uživatelů, které jste zjistili ve fázích “objevování”, alfa a beta
* [https://www.gov.uk/service-manual/technology/securing-your-information <span class="underline">zabezpečíte informace</span>] (data) obsažené ve službě
* jste nastavili vaše analýzy tak, abyste přesně [Využití dat k zlepšování služby|měřili úspěšnost vaší služby]]
* máte plán pro přechod nebo integraci stávajících služeb, které naplňují podobné potřeby uživatelů
* služba splňuje a i nadále bude splňovat požadavky [[Standard digitální služby|Standardu digitální služby]]
* služba splňuje [[požadavky na přístupnost]]
* službu můžete podpořit a budete ji schopni iterovat a vylepšovat až do jejího dosloužení

== V ostré fázi potřebujete tým ==

Musíte znát role a potřeby ke spuštění vaší služby, založené na zkušenostech z její přípravy.

Nerozpouštějte váš servisní tým nebo nepředávejte službu “obvyklému týmu”, který nebude schopen ji iterovat a vylepšovat.

Během iterací a vylepšování různých částí služby, můžete zjistit, že potřebujete jinak veliký tým v souvislosti s tím, jaké odborné role jsou potřeba.

Více zjistíte zde: [[Sestavení teamu pro fáze projektu‎]].

== Po spuštění do ostrého provozu ==

Jakmile se přesunete do ostré fáze, měli byste vylepšovat službu na základě zpětné vazby, analýz a dalšího uživatelského průzkumu.

Můžete také:

* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research/user-research-in-live <span class="underline">pokračovat v uživatelském průzkumu</span>]
* [[Sledování stavu služby| monitorovat stav a dostupnost vaší služby]]
* [https://www.gov.uk/service-manual/technology/vulnerability-and-penetration-testing <span class="underline">testovat zranitelnosti a penetraci</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/technology/test-your-services-performance <span class="underline">vyzkoušejte výkon služby</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/technology/testing-for-accessibility <span class="underline">testujte nové funkcionality a ujistěte se, že jsou přístupné</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/technology/quality-assurance-testing-your-service-regularly <span class="underline">udržujte kvalitu</span>]

Měli byste zopakovat vývojové fáze (objevování, alfa, beta a ostrá) u nových částí funkčnosti v průběhu provozu vaší služby.

Hledejte věci, které potřebují zlepšení, dělejte průzkum, abyste nalezli to nejlepší řešení, provádějte iterace, potom teprve spouštějte.

== Související příručky ==

Mohlo by se vám hodit:
* [[Objevovací fáze služby|Jak funguje objevovací fáze služby]]
* [[Fáze alfa provozu služby|Jak funguje fáze alfa]]
* [[Fáze beta provozu služby|Jak funguje fáze beta]]
* [[Fáze ukončení služby|Dosloužení služby]]



====Zdroje====
# https://www.gov.uk/service-manual/agile-delivery/how-the-live-phase-works