254
editací
Změny
Založena nová stránka s textem „'''TBR''' = 1. Pochopte potřeby občanů (=uživatelů) = Pochopte potřeby uživatelů (=občanů). Provádějte pravidelně výzkum zaměřený na to…“
'''TBR'''
= 1. Pochopte potřeby občanů (=uživatelů) =
Pochopte potřeby uživatelů (=občanů). Provádějte pravidelně výzkum zaměřený na to, kdo jsou uživatelé služeb, jejich potřeb a co to znamená pro další design služby.
Musíte porozumět potřebám uživatelů pro splnění 1 bodu [[Digitální standardy služeb#1._Pochopte_pot.C5.99eby_ob.C4.8Dan.C5.AF]].
''Budete muset vysvětlit, jak jste to udělali v [https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments/how-service-assessments-work <span class="underline">hodnocení služeb</span>].''
== Jak bod 1 zlepší vaši službu ==
Potřebujete porozumět potřebám vašich uživatelů, abyste mohli vytvořit službu, která:
* Pomáhá uživatelům dělat to, co chtějí udělat při prvním pokusu, aniž by museli rozumět vládní administrativě.
* Je postavena na skutečných potřebách vašich uživatelů, nikoliv na vašich předpokladech.
== Jak budete hodnoceni ==
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
=== Hodnocení alfa verze ===
Chcete-li projít hodnocením v alfa verzi, obvykle musíte vykázat:
* Uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu při zjišťování našli a jak jste na tyto potřeby přišli, včetně všech potřeb uživatelů digitálních aplikací
* Jak jste [https://www.gov.uk/service-manual/agile-delivery/writing-user-stories <span class="underline">psali uživatelské příběhy</span>] pro vaši službu – včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
* Výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatele považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste službu změnili, aby tyto části úloh byly pro uživatele jednodušší a jak jste to testovali a zkoumali pro ověření
* Jakékoliv problémy, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
=== Hodnocení beta verze ===
Chcete-li projít hodnocením beta verze, bude muset:
* Diskutujte o soukromé beta verzi, včetně toho, kolik uživatelů jste testovali, jak jste je přijali, jak jste ve výzkumu použili analytiku a co jste zjistili, a co vám chybělo v alfa verzi
* Vysvětlete, kdo jsou vaši uživatelé a co jste udělali, abyste pochopili jejich potřeby, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
* Vysvětlete jakékoliv změny uživatelských potřeb, které jste identifikovali jako výsledek výzkumu s uživateli
* Diskutujte o uživatelích vaší služby, jejichž potřeby je nejvíce obtížné splnit, a jak jste se o těchto potřebách seznámili
* Mluvte o výzvách návrhu, které vaše uživatelské potřeby představují pro vaši službu
* Mluvte o výzkumu, který jste udělali v soukromé verzi beta, tj. s kým jste prováděli výzkum, kde a kdy – to by mělo zahrnovat výzkum s uživateli, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
* Uveďte příklady uživatelských příběhů, osob nebo profilů pro vaši službu, tj. identifikujte uživatele, kteří potřebují službu využívat a pro co ji používají, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
Musíte také:
* Diskutujte o výzkumu, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úloh a jak jste je testovali a zkoumali
* Diskutujte o všech problémech, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
* Vysvětlete výzkum, který jste udělali, abyste zjistili, zda váš model podpory splňuje potřeby uživatelů a jak tento výzkum informoval iteraci a testování
* Ukažte, jak se design služby časem změnil kvůli tomu, co jste zjistili v uživatelském průzkumu
=== Hodnocení živé/ostré verze ===
Chcete-li projít hodnocením ostré verze, musíte obvykle:
* Ukázat výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úlohy a jak jste je testovali a zkoumali
* Mluvte o výzkumu, který jste udělali ve veřejné beta verzi, a jak budete používat výsledky ke kontinuálnímu vylepšování vaší služby, tj. s kým jste výzkum prováděli, jak často, kdy a kde – to zahrnuje uživatele, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
* Uveďte příklady uživatelských příběhů pro vaši službu, tj. identifikujte někoho, kdo potřebuje tuto službu používat a na co ji používá – včetně uživatelů potřebujících asistovanou digitální podporu
* Ukažte uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu našli, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
=== Vysvětlete vývoj vaší služby ===
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
== Související návody ==
Čtěte tyto návody, které vám pomohou pochopit potřeby uživatelů:
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research/start-by-learning-user-needs <span class="underline">Start by learning user needs</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research/how-user-research-improves-service-design <span class="underline">Improve service design with user research</span>]
Zjistěte více o:
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research <span class="underline">user research</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/helping-people-to-use-your-service/assisted-digital-support-introduction <span class="underline">assisted digital support</span>]
= 1. Pochopte potřeby občanů (=uživatelů) =
Pochopte potřeby uživatelů (=občanů). Provádějte pravidelně výzkum zaměřený na to, kdo jsou uživatelé služeb, jejich potřeb a co to znamená pro další design služby.
Musíte porozumět potřebám uživatelů pro splnění 1 bodu [[Digitální standardy služeb#1._Pochopte_pot.C5.99eby_ob.C4.8Dan.C5.AF]].
''Budete muset vysvětlit, jak jste to udělali v [https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments/how-service-assessments-work <span class="underline">hodnocení služeb</span>].''
== Jak bod 1 zlepší vaši službu ==
Potřebujete porozumět potřebám vašich uživatelů, abyste mohli vytvořit službu, která:
* Pomáhá uživatelům dělat to, co chtějí udělat při prvním pokusu, aniž by museli rozumět vládní administrativě.
* Je postavena na skutečných potřebách vašich uživatelů, nikoliv na vašich předpokladech.
== Jak budete hodnoceni ==
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
=== Hodnocení alfa verze ===
Chcete-li projít hodnocením v alfa verzi, obvykle musíte vykázat:
* Uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu při zjišťování našli a jak jste na tyto potřeby přišli, včetně všech potřeb uživatelů digitálních aplikací
* Jak jste [https://www.gov.uk/service-manual/agile-delivery/writing-user-stories <span class="underline">psali uživatelské příběhy</span>] pro vaši službu – včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
* Výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatele považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste službu změnili, aby tyto části úloh byly pro uživatele jednodušší a jak jste to testovali a zkoumali pro ověření
* Jakékoliv problémy, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
=== Hodnocení beta verze ===
Chcete-li projít hodnocením beta verze, bude muset:
* Diskutujte o soukromé beta verzi, včetně toho, kolik uživatelů jste testovali, jak jste je přijali, jak jste ve výzkumu použili analytiku a co jste zjistili, a co vám chybělo v alfa verzi
* Vysvětlete, kdo jsou vaši uživatelé a co jste udělali, abyste pochopili jejich potřeby, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
* Vysvětlete jakékoliv změny uživatelských potřeb, které jste identifikovali jako výsledek výzkumu s uživateli
* Diskutujte o uživatelích vaší služby, jejichž potřeby je nejvíce obtížné splnit, a jak jste se o těchto potřebách seznámili
* Mluvte o výzvách návrhu, které vaše uživatelské potřeby představují pro vaši službu
* Mluvte o výzkumu, který jste udělali v soukromé verzi beta, tj. s kým jste prováděli výzkum, kde a kdy – to by mělo zahrnovat výzkum s uživateli, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
* Uveďte příklady uživatelských příběhů, osob nebo profilů pro vaši službu, tj. identifikujte uživatele, kteří potřebují službu využívat a pro co ji používají, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
Musíte také:
* Diskutujte o výzkumu, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úloh a jak jste je testovali a zkoumali
* Diskutujte o všech problémech, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
* Vysvětlete výzkum, který jste udělali, abyste zjistili, zda váš model podpory splňuje potřeby uživatelů a jak tento výzkum informoval iteraci a testování
* Ukažte, jak se design služby časem změnil kvůli tomu, co jste zjistili v uživatelském průzkumu
=== Hodnocení živé/ostré verze ===
Chcete-li projít hodnocením ostré verze, musíte obvykle:
* Ukázat výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úlohy a jak jste je testovali a zkoumali
* Mluvte o výzkumu, který jste udělali ve veřejné beta verzi, a jak budete používat výsledky ke kontinuálnímu vylepšování vaší služby, tj. s kým jste výzkum prováděli, jak často, kdy a kde – to zahrnuje uživatele, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
* Uveďte příklady uživatelských příběhů pro vaši službu, tj. identifikujte někoho, kdo potřebuje tuto službu používat a na co ji používá – včetně uživatelů potřebujících asistovanou digitální podporu
* Ukažte uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu našli, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
=== Vysvětlete vývoj vaší služby ===
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
== Související návody ==
Čtěte tyto návody, které vám pomohou pochopit potřeby uživatelů:
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research/start-by-learning-user-needs <span class="underline">Start by learning user needs</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research/how-user-research-improves-service-design <span class="underline">Improve service design with user research</span>]
Zjistěte více o:
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research <span class="underline">user research</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/helping-people-to-use-your-service/assisted-digital-support-introduction <span class="underline">assisted digital support</span>]