Vytvořte multidisciplinární tým

Verze z 10. 2. 2019, 15:15, kterou vytvořil Michal (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

3. Mějte multidisciplinární tým

Vytvořte udržitelný multidisciplinární tým, který může navrhnout, postavit a provozovat službu vedenou vhodně kvalifikovaným, zkušeným majitelem služby s rozhodovací pravomocí.

Musíte mít multidisciplinární tým pro splnění 3 bodu Standardu digitální služby.

Budete muset vysvětlit, jak jste tento bod splnily v rámci procesu schválení výdajů na službu a v rámci hodnocení služby.

Jak bod 3 vylepší vaši službu

Multidisciplinární tým vám pomůže:

  • Budovat službu
  • Neustále se zlepšovat na základě potřeb uživatelů
  • Rychle přijímat rozhodnutí
  • Udržet důležité know-how v úřadě a nevyvádět ho k externím subjektům

Jak budete hodnoceni

Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.

Chcete-li projít hodnocením v alfa, beta a živé/ostré verzi, musíte obvykle:

  • Popsat tým (interní i od externího dodavatele). Je třeba mít zajištěny lidské zdroje v následujících úlohách:
    • vlastník služby
    • product manager,
    • technical architect,
    • enterprise architect,
    • vedoucí služby pro postižené,
    • designer,
    • user researcher,
    • developer,
    • content designer nebo copywriter,
    • web operations engineer,
    • performance analyst,
    • front-end developer.
  • Prokažte, že máte vlastníka služby s vědomostmi a schopností provádět každodenní rozhodování o rozvoji a zlepšení služby
  • Ukažte, že máte nejméně jednoho pracovníka pro uživatelský výzkum pracujícího nejméně 3 dny v týdnu
  • Oddělte klíčové role od sebe tak, aby více klíčových rolí nebylo vykonávano jednou osobou.

Také ukažte:

  • že chápete, kde se v týmu mohou objevit mezery a máte plán, jak je vyplnit
  • svůj plán přenosu znalostí a dovedností od dodavatelů ke stálým zaměstnancům
  • že ve vašem týmu je osoba, která je zodpovědná za testy uživatelů a testy použitelnosti
  • že budete mít tým, který může pokračovat ve zlepšování služby poté, co bude uvedena do ostrého provozu
  • že tým plně rozumí službě poté, co byla uvedena do provozu

Pouze při hodnocení ostré verze musíte vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.

Vysvětlete vývoj vaší služby

V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.

Související návody

Zjistěte více o: