https://www.moderni-stat.cz/index.php?title=Vytvo%C5%99en%C3%AD_agiln%C3%ADho_pracovn%C3%ADho_prost%C5%99ed%C3%AD&feed=atom&action=historyVytvoření agilního pracovního prostředí - Historie editací2024-03-28T13:32:08ZHistorie editací této stránkyMediaWiki 1.31.15https://www.moderni-stat.cz/index.php?title=Vytvo%C5%99en%C3%AD_agiln%C3%ADho_pracovn%C3%ADho_prost%C5%99ed%C3%AD&diff=99&oldid=prevMichal: Založena nová stránka s textem „Část sekce Agilní přístup = Vytvoření agilního pracovního prostředí= Věci se v agilním prostředí mění rychle, tak…“2018-07-16T13:16:31Z<p>Založena nová stránka s textem „<a href="/wiki/Agiln%C3%AD_p%C5%99%C3%ADstup" title="Agilní přístup">Část sekce Agilní přístup</a> = Vytvoření agilního pracovního prostředí= Věci se v agilním prostředí mění rychle, tak…“</p>
<p><b>Nová stránka</b></p><div>[[Agilní přístup|Část sekce Agilní přístup]]<br />
<br />
= Vytvoření agilního pracovního prostředí=<br />
<br />
Věci se v agilním prostředí mění rychle, takže digitální týmy potřebují svoje aktivity snadno koordinovat, komunikovat pokrok a spolupracovat.<br />
<br />
Měli byste navrhnout příjemné pracovní prostředí a vybrat vhodnou technologii k povzbuzení agilního způsobu práce.<br />
<br />
==Splnění standardů digitální služby==<br />
<br />
Pro splnění [[Standard digitální služby|bodu 4 Standardu (použití agilních metod)]] musíte ukázat, jak váš tým používá agilní metody k budování a provozu služby.<br />
<br />
==Jak má vypadat agilní prostředí ==<br />
<br />
Měli byste očekávat, že budete mít spoustu krátkých neformálních setkání během dne, často mezi zdmi pokrytými poznámkami nebo referenčními materiály. To se může zdát zvláštní v prostředí zvyklém spíše na formální setkání a konferenční hovory.<br />
<br />
Ti, kdo pracují v kreativním a technickém prostředí, často potřebují k práci dostatek prostoru, aby se mohli soustředit na podrobnou práci. Je obvyklé vidět lidi většinu dne se sluchátky na uších, což jim pomáhá se soustředit, nebo v hovoru s jinou osobou, se kterou něco řeší.<br />
<br />
==Rozmyslete si, co od prostředí požadujete==<br />
<br />
Pracovní prostory pro digitální projekty jsou rozlišná. Na začátku projektu si promyslete s týmem:<br />
<br />
* jak uspořádat váš prostor<br />
* potřebné nástroje<br />
<br />
==Vaše fyzické prostředí==<br />
<br />
Prostor, ve kterém tým pracuje nástroj. Je to stejně důležité jako výběr programovacího jazyka nebo nástrojů projektového řízení.<br />
<br />
=== Společné sezení ===<br />
<br />
V ideálním případě bude váš tým pracovat ze stejného místa a sedět pohromadě.<br />
<br />
Krátké neformální diskuze jsou důležité pro testování hypotéz. To bývá mnohem složitější, pokud je tým rozprostřen ve více kancelářích nebo v různých budovách.<br />
<br />
=== Rozdělení pracovního prostředí ===<br />
<br />
Odstranění příček mezi stoly změní prostor a dovolí diskutovat v týmu volněji a plynuleji.<br />
<br />
Možná se vám budou hodit pořadače.<br />
<br />
Tento proces je znám jako “Rozdělení pracovního prostředí”.<br />
<br />
=== Prostor na zdi ===<br />
<br />
Týmy, které používají agilní přístup, potřebují prostor na zdích v jejich pracovním prostředí. Pokud nemůžete použít zdi, zkuste tabule nebo okna.<br />
<br />
Budete potřebovat lepící papírky a barevná lepítka, abyste mohli zaznamenávat práci a úkoly na stěnách.<br />
<br />
Stěna přitahuje pozornost týmu, takže může:<br />
<br />
* shromažďovat podněty na každodenní setkání<br />
* sledovat a aktualizovat během dne<br />
* ukázat si mezi sebou stav práce, v rámci týmu<br />
<br />
To týmu pomůže:<br />
<br />
* diskutovat na čem právě pracují<br />
* roztřídit problémy<br />
* prodiskutovávat nápady<br />
<br />
Tomu se říká vizuální řízení projektu.<br />
<br />
Více informací o týmové zdi: [[Vytvoření týmové zdi]].<br />
<br />
== Správná technologie ==<br />
<br />
Jako tým potřebujete také online nástroje, které vám pomohou komunikovat mezi sebou a řídit práci.<br />
<br />
Jednotliví členové týmu budou potřebovat přístup k online nástrojům k plnění své role (např. kolega, který dělá uživatelské průzkumy, bude potřebovat přístup k softwaru na editaci videa).<br />
<br />
Zkontrolujte, zda někdo nepotřebuje školení pro používání vybraného nástroje.<br />
<br />
=== Online komunikace ===<br />
<br />
Pravidelná setkání a retrospektivy pomáhají lidem zůstat v kontaktu, ale budete potřebovat i nástroj pro online diskuze.<br />
<br />
Online nástroj udržuje tým v kontaktu, to znamená, že můžete:<br />
<br />
* dělat rychlá rozhodnutí<br />
* poskytovat podporu a informace<br />
* průběžně informovat každého o práci, kterou právě děláte<br />
<br />
Můžete využívat [https://slack.com/ <span class="underline">Slack</span>], [https://www.yammer.com/ <span class="underline">Yammer</span>] či např. [https://www.hipchat.com/ <span class="underline">Hipchat</span>].<br />
<br />
Tyto nástroje fungují jako chatovací prostor a umožňují týmu mnohem lépe konverzovat než prostřednictvím e-mailů.<br />
<br />
Je to řešení pro lidi, kteří jsou často mimo kancelář a kupí se jim e-maily v poště a umožňuje týmu komunikovat, i když nejsou všichni v jedné místnosti.<br />
<br />
=== Spolupráce ===<br />
<br />
Měli byste mít sdílený editovací nástroj, tak aby každý člen mohl pracovat na stejném ve stejnou dobu (pro souběžnou editace dokumentů)<br />
<br />
To je povinný [https://www.gov.uk/government/publications/open-standards-for-government/sharing-or-collaborating-with-government-documents <span class="underline">otevřený standardní</span>] požadavek pro správu.<br />
<br />
Pomůže vám to také vyvarovat se práci na různých verzích. MV ČR a mnoho dalších rezortů používá [https://www.google.com/drive/ <span class="underline">Google Drive</span>] či [https://www.office.com/ Office 365].<br />
<br />
Ministerstvo vnitra používá pro spolupráci také nástroj zvaný [https://www.atlassian.com/software/confluence <span class="underline">Confluence</span>] pro interní wiki, Digitální Česko používá [https://www.mediawiki.org/wiki/MediaWiki MediaWiki] pro tento web, další využívají [https://basecamp.com/ <span class="underline">Basecamp</span>] pro své komunity.<br />
<br />
=== Správa backlogu ===<br />
<br />
Možná zjistíte, že online prostředí vám pomáhá vyřizovat, v kombinaci s fyzickou stěnou, backlog.<br />
<br />
Online prostředí umožňuje zaznamenávat detaily za zálohovanými položkami (jako např. návrhy) a propojuje s diskuzemi o nástrojích pro spolupráci.<br />
<br />
Můžete používat Trello, které je také využito pro veřejně dostupný manuál [https://trello.com/b/vGmYvz2M/service-standard-and-service-manual <span class="underline">Service Manual backlog</span>], populární je také JIRA.<br />
<br />
Více informací o správných technologiích pro vaše potřeby naleznete: [https://www.gov.uk/government/publications/digital-skills-in-the-civil-service/internet-tools-for-civil-servants-an-introduction <span class="underline">Internet tools for civil servants guidance on GOV.UK</span>].<br />
<br />
== Návštěva agilního pracovního prostředí ==<br />
<br />
Budete-li nastavovat agilní pracovní prostředí pro váš tým, mohlo by být užitečné se podívat, jak fungují ostatní agilní týmy.<br />
<br />
Spojte se '''TBD''' a domluvte si prohlídku.</div>Michal