Změny – Moderní stát

Anonym

Změny

Vytvoření agilního pracovního prostředí

Přidáno 6 310 bajtů, 16. 7. 2018, 15:16
Založena nová stránka s textem „Část sekce Agilní přístup = Vytvoření agilního pracovního prostředí= Věci se v agilním prostředí mění rychle, tak…“
[[Agilní přístup|Část sekce Agilní přístup]]

= Vytvoření agilního pracovního prostředí=

Věci se v agilním prostředí mění rychle, takže digitální týmy potřebují svoje aktivity snadno koordinovat, komunikovat pokrok a spolupracovat.

Měli byste navrhnout příjemné pracovní prostředí a vybrat vhodnou technologii k povzbuzení agilního způsobu práce.

==Splnění standardů digitální služby==

Pro splnění [[Standard digitální služby|bodu 4 Standardu (použití agilních metod)]] musíte ukázat, jak váš tým používá agilní metody k budování a provozu služby.

==Jak má vypadat agilní prostředí ==

Měli byste očekávat, že budete mít spoustu krátkých neformálních setkání během dne, často mezi zdmi pokrytými poznámkami nebo referenčními materiály. To se může zdát zvláštní v prostředí zvyklém spíše na formální setkání a konferenční hovory.

Ti, kdo pracují v kreativním a technickém prostředí, často potřebují k práci dostatek prostoru, aby se mohli soustředit na podrobnou práci. Je obvyklé vidět lidi většinu dne se sluchátky na uších, což jim pomáhá se soustředit, nebo v hovoru s jinou osobou, se kterou něco řeší.

==Rozmyslete si, co od prostředí požadujete==

Pracovní prostory pro digitální projekty jsou rozlišná. Na začátku projektu si promyslete s týmem:

* jak uspořádat váš prostor
* potřebné nástroje

==Vaše fyzické prostředí==

Prostor, ve kterém tým pracuje nástroj. Je to stejně důležité jako výběr programovacího jazyka nebo nástrojů projektového řízení.

=== Společné sezení ===

V ideálním případě bude váš tým pracovat ze stejného místa a sedět pohromadě.

Krátké neformální diskuze jsou důležité pro testování hypotéz. To bývá mnohem složitější, pokud je tým rozprostřen ve více kancelářích nebo v různých budovách.

=== Rozdělení pracovního prostředí ===

Odstranění příček mezi stoly změní prostor a dovolí diskutovat v týmu volněji a plynuleji.

Možná se vám budou hodit pořadače.

Tento proces je znám jako “Rozdělení pracovního prostředí”.

=== Prostor na zdi ===

Týmy, které používají agilní přístup, potřebují prostor na zdích v jejich pracovním prostředí. Pokud nemůžete použít zdi, zkuste tabule nebo okna.

Budete potřebovat lepící papírky a barevná lepítka, abyste mohli zaznamenávat práci a úkoly na stěnách.

Stěna přitahuje pozornost týmu, takže může:

* shromažďovat podněty na každodenní setkání
* sledovat a aktualizovat během dne
* ukázat si mezi sebou stav práce, v rámci týmu

To týmu pomůže:

* diskutovat na čem právě pracují
* roztřídit problémy
* prodiskutovávat nápady

Tomu se říká vizuální řízení projektu.

Více informací o týmové zdi: [[Vytvoření týmové zdi]].

== Správná technologie ==

Jako tým potřebujete také online nástroje, které vám pomohou komunikovat mezi sebou a řídit práci.

Jednotliví členové týmu budou potřebovat přístup k online nástrojům k plnění své role (např. kolega, který dělá uživatelské průzkumy, bude potřebovat přístup k softwaru na editaci videa).

Zkontrolujte, zda někdo nepotřebuje školení pro používání vybraného nástroje.

=== Online komunikace ===

Pravidelná setkání a retrospektivy pomáhají lidem zůstat v kontaktu, ale budete potřebovat i nástroj pro online diskuze.

Online nástroj udržuje tým v kontaktu, to znamená, že můžete:

* dělat rychlá rozhodnutí
* poskytovat podporu a informace
* průběžně informovat každého o práci, kterou právě děláte

Můžete využívat [https://slack.com/ <span class="underline">Slack</span>], [https://www.yammer.com/ <span class="underline">Yammer</span>] či např. [https://www.hipchat.com/ <span class="underline">Hipchat</span>].

Tyto nástroje fungují jako chatovací prostor a umožňují týmu mnohem lépe konverzovat než prostřednictvím e-mailů.

Je to řešení pro lidi, kteří jsou často mimo kancelář a kupí se jim e-maily v poště a umožňuje týmu komunikovat, i když nejsou všichni v jedné místnosti.

=== Spolupráce ===

Měli byste mít sdílený editovací nástroj, tak aby každý člen mohl pracovat na stejném ve stejnou dobu (pro souběžnou editace dokumentů)

To je povinný [https://www.gov.uk/government/publications/open-standards-for-government/sharing-or-collaborating-with-government-documents <span class="underline">otevřený standardní</span>] požadavek pro správu.

Pomůže vám to také vyvarovat se práci na různých verzích. MV ČR a mnoho dalších rezortů používá [https://www.google.com/drive/ <span class="underline">Google Drive</span>] či [https://www.office.com/ Office 365].

Ministerstvo vnitra používá pro spolupráci také nástroj zvaný [https://www.atlassian.com/software/confluence <span class="underline">Confluence</span>] pro interní wiki, Digitální Česko používá [https://www.mediawiki.org/wiki/MediaWiki MediaWiki] pro tento web, další využívají [https://basecamp.com/ <span class="underline">Basecamp</span>] pro své komunity.

=== Správa backlogu ===

Možná zjistíte, že online prostředí vám pomáhá vyřizovat, v kombinaci s fyzickou stěnou, backlog.

Online prostředí umožňuje zaznamenávat detaily za zálohovanými položkami (jako např. návrhy) a propojuje s diskuzemi o nástrojích pro spolupráci.

Můžete používat Trello, které je také využito pro veřejně dostupný manuál [https://trello.com/b/vGmYvz2M/service-standard-and-service-manual <span class="underline">Service Manual backlog</span>], populární je také JIRA.

Více informací o správných technologiích pro vaše potřeby naleznete: [https://www.gov.uk/government/publications/digital-skills-in-the-civil-service/internet-tools-for-civil-servants-an-introduction <span class="underline">Internet tools for civil servants guidance on GOV.UK</span>].

== Návštěva agilního pracovního prostředí ==

Budete-li nastavovat agilní pracovní prostředí pro váš tým, mohlo by být užitečné se podívat, jak fungují ostatní agilní týmy.

Spojte se '''TBD''' a domluvte si prohlídku.