254
editací
Změny
Založena nová stránka s textem „= 5. Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně = Vybudujte službu, kterou lze často a průběžně vylepšovat. Vždy se ujistěte, že máte k di…“
= 5. Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně =
Vybudujte službu, kterou lze často a průběžně vylepšovat. Vždy se ujistěte, že máte k dispozici kapacitu, zdroje a technickou flexibilitu.
Musíte svou službu pravidelně opakovat/iterovat a vylepšovat pro splnění 5 bodu [[Digitální standardy služeb#5._Rozv.C3.ADjejte_a_vylep.C5.A1ujte_slu.C5.BEbu_pr.C5.AFb.C4.9B.C5.BEn.C4.9B]].
== Jak bod 5 vylepší vaši službu ==
Potřebujete vytvořit službu, kterou můžete často a průběžně zlepšovat, tak že:
* Bude snadno reagovat na změny v politice a zákonech, které budou mít dopad na službu.
* Zajistíte, aby vaše služba neustále naplňovala potřeby uživatelů.
== Jak budete hodnoceni ==
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
Chcete-li projít hodnocením alfa, beta a živé/ostré verze, musíte obvykle:
* Vysvětlit, co jste v této fázi vybudovali a proč jste ji postavili
* Popsat životní cyklus uživatelského příběhu od uživatelského výzkumu až po vytvoření
* Ukázat, že je vaše služba postavena tak, aby splňovala potřeby uživatelů
* Vysvětlit svůj proces identifikace a upřednostnění poznatků z uživatelského průzkumu
* Ukázat, že uživatelské příběhy můžete rychle a plynule přenášet mezi průzkumem uživatelů a produkcí
* Ujistit se, že existuje minimální riziko spojené s technologií, kterou jste zvolili
* Prokázat, že máte schopnost často nasazovat software s minimálním narušením uživatelů
* Ukázat, že analyzujete uživatelský výzkum a využíváte ho ke zlepšení svých služeb
* Ukázat, že vyřešíte všechny technické problémy, které jste objevili
V hodnocení beta verze musíte také vysvětlit:
* Jak dlouho očekáváte, že potrvá beta verze služby a proč
* Váš způsob [[nasazení softwaru|https://www.gov.uk/service-manual/making-software/deployment.html]], tj. jak často můžete nasazovat software s minimálním dopadem na uživatele
V hodnocení živé/ostré verze musíte také vysvětlit:
* Jak praktikujete „zero downtime“ způsobem, který neznemožní uživatelům používat službu v době nečinnosti
* Jak máte v úmyslu mít dostatek zaměstnanců, abyste mohli zlepšovat službu
=== Vysvětlete vývoj vaší služby ===
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
== Související návody ==
Zjistěte více o:
* [https://www.gov.uk/service-manual/agile-delivery <span class="underline">agile delivery</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]
Vybudujte službu, kterou lze často a průběžně vylepšovat. Vždy se ujistěte, že máte k dispozici kapacitu, zdroje a technickou flexibilitu.
Musíte svou službu pravidelně opakovat/iterovat a vylepšovat pro splnění 5 bodu [[Digitální standardy služeb#5._Rozv.C3.ADjejte_a_vylep.C5.A1ujte_slu.C5.BEbu_pr.C5.AFb.C4.9B.C5.BEn.C4.9B]].
== Jak bod 5 vylepší vaši službu ==
Potřebujete vytvořit službu, kterou můžete často a průběžně zlepšovat, tak že:
* Bude snadno reagovat na změny v politice a zákonech, které budou mít dopad na službu.
* Zajistíte, aby vaše služba neustále naplňovala potřeby uživatelů.
== Jak budete hodnoceni ==
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
Chcete-li projít hodnocením alfa, beta a živé/ostré verze, musíte obvykle:
* Vysvětlit, co jste v této fázi vybudovali a proč jste ji postavili
* Popsat životní cyklus uživatelského příběhu od uživatelského výzkumu až po vytvoření
* Ukázat, že je vaše služba postavena tak, aby splňovala potřeby uživatelů
* Vysvětlit svůj proces identifikace a upřednostnění poznatků z uživatelského průzkumu
* Ukázat, že uživatelské příběhy můžete rychle a plynule přenášet mezi průzkumem uživatelů a produkcí
* Ujistit se, že existuje minimální riziko spojené s technologií, kterou jste zvolili
* Prokázat, že máte schopnost často nasazovat software s minimálním narušením uživatelů
* Ukázat, že analyzujete uživatelský výzkum a využíváte ho ke zlepšení svých služeb
* Ukázat, že vyřešíte všechny technické problémy, které jste objevili
V hodnocení beta verze musíte také vysvětlit:
* Jak dlouho očekáváte, že potrvá beta verze služby a proč
* Váš způsob [[nasazení softwaru|https://www.gov.uk/service-manual/making-software/deployment.html]], tj. jak často můžete nasazovat software s minimálním dopadem na uživatele
V hodnocení živé/ostré verze musíte také vysvětlit:
* Jak praktikujete „zero downtime“ způsobem, který neznemožní uživatelům používat službu v době nečinnosti
* Jak máte v úmyslu mít dostatek zaměstnanců, abyste mohli zlepšovat službu
=== Vysvětlete vývoj vaší služby ===
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
== Související návody ==
Zjistěte více o:
* [https://www.gov.uk/service-manual/agile-delivery <span class="underline">agile delivery</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]