První kroky: Porovnání verzí

(Založena nová stránka s textem „== Procesní změny == === 1. Vznik Digitální agentury ČR ===“)
(Značka: editace z VisualEditoru)
 
(Značka: editace z VisualEditoru)
Řádek 1: Řádek 1:
 
== Procesní změny ==
 
== Procesní změny ==
  
=== 1. Vznik Digitální agentury ČR ===
+
=== 1. Vznik Digitální agentury ČR (DAČR) ===
 +
[[Digitální agentura ČR]] vytváří standardy, definuje sdílené služby, vytváří koncepce a vynucuje jejích dodržování. Kompetence DAČR jsou v současnosti rozděleny mězi několik odborů MV ČR a různé organizační složky státu. Centralizace je bezpodmínečně nutná.
 +
 
 +
Se vznikem DAČR souvisí
 +
 
 +
2. Zajištění financování (200-250 mil. Kč ročně). [[Hrubá kalkulace nákladů a návratnosti DAČR]].
 +
 
 +
3. Zajištění legislativní změny, aby měl DAČR požadované a [[DAČR, Centralizovaná vize, distribuovaná realizace|nutné pravomoce a působnost]].
 +
 
 +
4. Maximální využití stávajících zdrojů pro vytvoření DAČR
 +
 
 +
** Vyčlenění OHA a odboru eGOV MV ČR do DAČR
 +
** Vyčlenění části či celého oddělení eGov Cloud do DAČR
 +
** Vytvoření samostatných pozic digitální zmocněnců na centrálních úřadech a nejdůležitějších podřízených organizací (nikoliv jako nyní, kdy je to sdílená pozice obvykle s náměstkem pod kterého IT spadá)
 +
** Využití existence, prostor a personálu NAKIT s.p., transformace pod všechna ministerstva či Úřad vlády či vyřešení horizontální spolupráce
 +
 
 +
5. Vytvoření pozice místopředsedy vlády pro digitální transformaci (bez portfeje), zodpovědného za digitální transformaci
 +
 
 +
6. Restart Hodnocení dopadů regulace (RIA) a příslušné komise Legislativní rady vlády pro digitalizaci.
 +
<br />

Verze z 18. 7. 2021, 10:56

Procesní změny

1. Vznik Digitální agentury ČR (DAČR)

Digitální agentura ČR vytváří standardy, definuje sdílené služby, vytváří koncepce a vynucuje jejích dodržování. Kompetence DAČR jsou v současnosti rozděleny mězi několik odborů MV ČR a různé organizační složky státu. Centralizace je bezpodmínečně nutná.

Se vznikem DAČR souvisí

2. Zajištění financování (200-250 mil. Kč ročně). Hrubá kalkulace nákladů a návratnosti DAČR.

3. Zajištění legislativní změny, aby měl DAČR požadované a nutné pravomoce a působnost.

4. Maximální využití stávajících zdrojů pro vytvoření DAČR

    • Vyčlenění OHA a odboru eGOV MV ČR do DAČR
    • Vyčlenění části či celého oddělení eGov Cloud do DAČR
    • Vytvoření samostatných pozic digitální zmocněnců na centrálních úřadech a nejdůležitějších podřízených organizací (nikoliv jako nyní, kdy je to sdílená pozice obvykle s náměstkem pod kterého IT spadá)
    • Využití existence, prostor a personálu NAKIT s.p., transformace pod všechna ministerstva či Úřad vlády či vyřešení horizontální spolupráce

5. Vytvoření pozice místopředsedy vlády pro digitální transformaci (bez portfeje), zodpovědného za digitální transformaci

6. Restart Hodnocení dopadů regulace (RIA) a příslušné komise Legislativní rady vlády pro digitalizaci.