113
editací
Změny
bez shrnutí editace
== Executive summary ==
Drtivá většina domácností (88 %) běžně používá digitální služby pro svoji potřebu, ale pouze 29 % domácností používá digitální služby státu. Je zřejmé, že důvodem není zkušenost občanů, ale nízká kvalita, složitost a uživatelská nepřívětivost státu.
Jak by měla vypadat státní správa? Co s tím a jak to změnit? Jaké oblasti mají největší dluh? Jaké kroky je nutné udělat jako první?
Vše napsáno dále na stránce, anebo krátce v [[Stručné shrnutí|stručném souhrnu na pár odstavců]].
== Jednotlivé kroky a oblasti ==
Autor: [https://www.michalblaha.cz Michal Bláha], [https://www.hlidacstatu.cz Hlídač státu], 2018-2021.
===Jak by měla vypadat státní správa?===
✅ pro občana, ne naopak,
✅ prostě prozákaznická
==Co s tím?==
Dosavadní přístup politické reprezentace a státu nevede dostatečně k dostatečně nutné změně. Dosavadní metody "digitalizace" „digitalizace“ obvykle pouze převedlu převedly papírovou agendu do počítače, ale bez zavedení automatizace. Podíl ruční práce se nezměnil, v mnoha případech se efektiva efektivita navíc zhoršila tím, že se agenda vede jak v počítači, tak papírově. Je zřejmé, že takové '''falešná digitalizace''' nevede k efektivnější, rychlejší a přístupnější státní správě.
Je potřeba provést
#[[Role státu - občan jako zákazník]]
#[[DAČR, Centralizovaná vize, distribuovaná realizace]].
#[[Lidé, práce s talenty, digitální kompetence]]
#[[Změna procesů, změna myšlení]]
==Prvních 50 kroků, co je nutné udělat==
[[První kroky|Další nutné první kroky]], neméně důležité..
<br />
==Detailně rozpracované oblasti digitální transformace==
*[[Standard digitální služby]] a podřízené stránky
*[[Organizace|Digitální Agentura ČR]], řízení digitální transformace.
*[[DPL|Digitálně přívětivá legislativa]]
*[[Manuály|Technické manuály]] a podřízené sekce