Změny – Moderní stát

Anonym

Změny

Digitální agentura ČR

Odebráno 42 bajtů, 6. 8. 2018, 12:09
m
Kompetence a agendy Centrální ICT autority
== Centrální ICT autorita ==
Centrální ICT autorita na úrovni vlády, převedení ICT kompetencí z MV, MF a MPO + nové silné pravomoce koordinace, podpory a kontroly ICT všech resortů. Zachování RVIS a jeho pracovních skupin jako řídícího orgánu s účastí všech resortů.
=== Kompetence a agendy Centrální ICT autority ===
{| class="wikitable"
|'''Kompetence'''
Otevřená data a API státu, zapojení odborné veřejnosti
|-
|'''Konzultační činnost'''
|Poskytování odborných rolí, aktivní konzultace, předávání know-how
|Aktivní konzultační a školící činnost pro resorty a OSS v rámci zavádění [[Standard digitální služby|Standardu digitální služby]], tvorby projektových teamů, komunikace s zadavately, přípravnou VŘ
|-
|'''Digitalizace veřejných agend'''
Nastavení vztahu s komerčními poskytovately, soulad s EU legislativou
|-
|'''Elektronické komunikace'''
 
'''a mobilní operátoři'''
|Vyšší dostupnost a nižší cena komunikačních služeb pro občany
|Převod kompetencí MV – KIVS
 
Převzetí kompetencí MPO – digitální vysílání, elektronické komunikace
 
Virtuální operátor státu
|-
|'''Centrální nákupy ICT techniky a služeb'''
|Standardizace, urychlení nákupů, efektivita, optimalizace nákladů
|Převod kompetencí MV – centrální nákup ICT[[Applewebdata://178465AC-A976-4A70-A0B2-588019120166# msocom 1|[MB1]]]
|}
=== Kompetence a agendy Centrální ICT autority ===
Všechny body, které jsou zmiňované v tabulce vedou k dodávce služeb pro občany, k vyšší transparentnosti, efektivitě, úsporám a pořádku v kompetencích.
'''VŠECHNY PROJEKTY MUSÍ MÍT BUSINESS CASE A JASNÝ PŘÍNOS PRO OBČANA'''
=== Cíle ===
* Zrychlení rozvoje digitalizace veřejných služeb a eGovernmentu. Důraz na principy „digital by default“, občan zákazníkem a na jednotné UX. Cílem jsou jednoduché digitální služby státu pro občany a podnikatele.* Efektivní kontrola nad rozvojem komunikačních sítí a mobilními operátory - vyšší dostupnost a nižší cena komunikačních služeb.* Optimalizace provozu ICT státu využitím sdílených služeb státních ICT podniků a komerční části eGC - standardizace, urychlení nákupu, zvýšení kvality a bezpečnosti, snížení nákladů.* Standardizace architektury ICT státu, využití sdílených ICT služeb, využití architektury spolupracujících mikroslužeb. Rozbití závislosti na dodavatelích, jednodušší soutěžení více malých zakázek pro více dodavatelů. Jednoduchost a jednotnost uživatelských rozhraní. Opendata a API pro veřejné použití.  
=== Důvody ===
* Roztříštěnost a decentralizovaný vývoj ICT jednotlivých resortů. Nejednotná a složitá rozhraní veřejných služeb, pomalý postup digitalizace veřejných služeb.* Silná závislost ICT resortů na velkých dodavatelích, vendor lock, velmi vysoké náklady na nákup a provoz.* Pomalé tempo rozvoje eGovernmentu, zaměřeného primárně na centrální služby v pozadí, tj. předpoklady digitalizace veřejných služeb.* Slabé pravomoci řízení ICT státu na úrovni náměstka MV, není prioritou na úrovni ministra.