0
editací
Změny
bez shrnutí editace
== Použití dat ke zlepšení vaší služby: úvod ==
Shromažďování dat o vaší službě umožňuje měřit její výkon. Data můžete použít, abyste se ujistili že:
* služba splňuje potřeby uživatelů
* služba umožňuje uživatelům snadno dokončit úlohu, kterou poskytuje* existuje dostatek lidí, kteří tuto službu využívají, aby byla nákladově efektivní* lidé o službě vědí a rozhodli se ji využít
=== Co měřit ===
Měli byste shromažďovat data, která ukazují, jak vaše služba funguje vůči těmto 4 metrikám:
* [[Náklady na transakci]] - jaké jsou náklady pro stát pokaždé, když někdo dokončí úlohu, kterou služba poskytuje
* [[Spokojenost uživatelů]] - jaké procento uživatelů je spokojeno s používáním vaší služby* [[Míra dokončení]] - jaké procento uživatelských transakcí se úspěšně dokončí* [[Digitální přechod]] - jaké procento uživatelů zvolí vaši digitální službu k dokončení své úlohy místo ne-digitálních kanálů
Tyto metriky se nazývají 4 klíčové indikátory výkonu (KPI).
Budete také muset zvolit jiná měřítka KPI. Ty se budou lišit v závislosti na vaší službě. Využijte práce, kterou jste udělali, pro [[nastavení metrik výkonu vaší služby]] jako základu pro všechna rozhodnutí, která uděláte pro měření výkonu služby.
==== Metriky a měření ====
Metriky jsou měření, která vám říkají, jak dobře něco funguje. Typicky jsou vyjádřeny v procentech.
Například pokud se 2000 lidí pokusí dokončit úlohu ve vaší službě, je to "měření" celkových pokusů o dokončení procesu dané úlohy. Pokud 1000 z nich úspěšně dokončilo úlohu ve vaši službě, je to "měření" míry dokončení. Zkombinujte tyto dva výsledky a získáte "metriku", jak často se lidem, kteří tuto službu využívají, podaří dokončit danou úlohu ve službě. V tomto příkladu je míra dokončení 50%.
=== Měření od začátku ===
Od začátku projektu musíte zvážit, jak budete vaši službu měřit.
Při fázi objevování a časné alfa verzi musíte:
* mít analytika jako součást vašeho týmu (nebo k dispozici vašemu týmu), abyste si mohli začít klást ty správné otázky o tom, jak měřit výkonnost služby
* začít [[nastavovat metriky výkonu vaší služby]] - stanovte si cíle své služby a vysvětlete, jaké data by měl váš tým shromáždit, aby tyto cíle naplnil
* odhadnout kolik lidí bude službu používat - uvědomte si, že velká čísla mohou znamenat, že budete potřebovat výkonné nástroje pro analýzu
* zjistit jaké nástroje pro analýzu vaše organizace již má, a zda jsou vhodné pro typ a objem dat, které očekáváte
* zjistit, kde jsou uložena všechna vaše stávající data, jak se k nim dostanete, jak je budete shromažďovat a učinit je použitelné pro měření KPI vaší služby
* začít přemýšlet o různých způsobech, jakými uživatelé budou komunikovat s vaší službou, abyste mohli naplánovat, jak budete data shromažďovat
* začít mluvit s týmem pro [[Platformu výkonu]], abyste s nimi byli připraveni sdílet data během beta verze služby
=== Share your Sdílejte svá data ===You must share performance Měli byste [[sdílet data on the Performance Platformo výkonu na Platformě výkonu|sdílet provozní data na Platformě výkonu]].
=== How to use your Jak používat vaše data ===It’s important to use the Je důležité používat data you’ve collected to find ways to improve your service and prioritise them, která jste nasbírali, abyste zjistili, jak můžete zlepšit vaši službu a prioritizovat je.
=== Related guides Související příručky===You may also find these guides usefulMohli by pro vás být také užitečné tyto příručky:
* Measuring completion rate[[Měření míry dokončení]]* Measuring cost per transaction[[Měření nákladů na transakci]]* Measuring digital take-up[[Měření digitálního přechodu]]* Measuring user satisfaction[[Měření spokojenosti uživatelů]]* Sharing your data with the Performance Platform[[Sdílení svých dat na Platformě výkonu]]* Choosing digital analytics tools[[Volba digitálních analytických nástrojů]]