254
editací
Změny
Založena nová stránka s textem „= 12. Ujistěte se, že uživatelé uspějí na poprvé = Vytvořte službu, která je jednoduchá a dostatečně intuitivní, aby uživatelé uspěli na…“
= 12. Ujistěte se, že uživatelé uspějí na poprvé =
Vytvořte službu, která je jednoduchá a dostatečně intuitivní, aby uživatelé uspěli na poprvé.
Musíte vytvořit službu, která je pro uživatele jednoduchá na používání pro splnění bodu 12 [[Digitální standardy služeb#12._Ujist.C4.9Bte_se.2C_.C5.BEe_je_slu.C5.BEba_srozumiteln.C3.A1_i_pro_za.C4.8D.C3.A1te.C4.8Dn.C3.ADky|Digitálních standardů služeb]].
== Jak bod 12 vylepší vaši službu ==
Všichni uživatelé by měli být schopni dokončit úlohu, kterou vaše služba umožňuje, hned na poprvé, co nejrychleji a nejjednodušeji, jak to jen jde.
To zahrnuje také [https://www.gov.uk/service-manual/helping-people-to-use-your-service/making-your-service-accessible-an-introduction <span class="underline">invalidní uživatele</span>] nebo ty, kdo potřebuje [https://www.gov.uk/service-manual/helping-people-to-use-your-service/assisted-digital-support-introduction <span class="underline">asistovanou digitální podporu</span>].
Pokud je pro uživatele obtížné dokončit danou úlohu ve vaší službě hned na poprvé, mohou přestat vaši službu používat nebo vás budou kontaktovat, abyste jim pomohli. A tím zvyšujete náklady na provedení transakce.
== Jak budete hodnoceni ==
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
Chcete-li projít hodnocením alfa, beta a živou/ostrou verzí, budete obvykle potřebovat:
* Popsat vaši službu a vysvětlit co dělá
* Ukázat, že většina uživatelů vaší služby je úspěšná při jejím prvním použití
* Vysvětlit, jak jste provedli výzkum, testování a analýzu pro provedení podstatné iterace vaší služby, včetně modelu asistované digitální podpory
* Vysvětlit všechny cesty mezi koncovými (end-to-end) uživateli, včetně asistovaných digitálních cest a ukázat, že pracují tak, jak jste je otestovali
* Vysvětlit možnosti návrhu, které zvažujete pro vaši asistovanou digitální podporu
* Vysvětlit, jak jste navrhli svůj model asistované digitální podpory pro splnění potřeb uživatelů a jakým způsobem podporu poskytnete – pokud ji neposkytujete telefonicky, osobně, nebo jinou formou, musíte vysvětlit proč
* Vysvětlit, jak bude asistovaná digitální podpora udržitelně financována a zdarma pro uživatele
Pro úspěšné hodnocení v beta a živé/ostré verzi také budete potřebovat:
* Ukázat, že služba je dostupná
* Vysvětlit, jak jste provedli testování použitelnosti, včetně uživatelů s nejnižší úrovní digitálních dovedností
* Vysvětlit, co jste se naučili testováním vašeho modelu asistované digitální služby
* Vysvětlit, jak jste se rozhodnuli design a obsah na základě uživatelského průzkumu, testování použitelnosti a analýz
* Diskutovat o tom, kolikrát jste testovali použitelnost, uživatele, které jste použili, úlohy, které jste si nastavili a materiály, které jste jim poskytli k dokončení úlohy
* Vysvětlit, jak jste změnili design rozhraní v reakci na testování použitelnosti, ukazování vývoje, měření, poučení se, testovaných hypotéz, co se stalo a jak jste reagovali
Také budete potřebovat:
* Ukázat, jak může většina lidí použít službu naprosto bez pomoci
* Vysvětlit, jak jste vyzkoušeli model asistované digitální podpory (způsob, jakým chcete pomáhat lidem, kteří postrádají dovednosti, důvěru nebo přístup k internetu, aby dokončili úlohu v rámci služby samostatně)
* Diskutovat, zda vaše testování použitelnosti obsahovalo obsah podpory a navrhovanou startovní stránku pro službu
* Vysvětlit, jak jste otestovali, zda název vaší služby dává smysl vašim uživatelům
* Jak jste použili analýzy a uživatelský průzkum, pro snížení míry výpadku digitální služby
=== Vysvětlete vývoj vaší služby ===
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
== Související návody ==
Čtěte tyto návody, které vám pomohou s vytvořením služby, která je jednoduchá:
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research/how-user-research-improves-service-design <span class="underline">How user research improves service design</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research/start-by-learning-user-needs <span class="underline">Start by learning user needs</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research/understanding-users-who-dont-use-digital-services <span class="underline">Understanding users who don’t use digital services</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/helping-people-to-use-your-service/assisted-digital-support-introduction <span class="underline">Assisted digital support: an introduction</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/helping-people-to-use-your-service/making-your-service-accessible-an-introduction <span class="underline">Making your service accessible: an introduction</span>]
Zjistěte více o:
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research <span class="underline">user research</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]
Vytvořte službu, která je jednoduchá a dostatečně intuitivní, aby uživatelé uspěli na poprvé.
Musíte vytvořit službu, která je pro uživatele jednoduchá na používání pro splnění bodu 12 [[Digitální standardy služeb#12._Ujist.C4.9Bte_se.2C_.C5.BEe_je_slu.C5.BEba_srozumiteln.C3.A1_i_pro_za.C4.8D.C3.A1te.C4.8Dn.C3.ADky|Digitálních standardů služeb]].
== Jak bod 12 vylepší vaši službu ==
Všichni uživatelé by měli být schopni dokončit úlohu, kterou vaše služba umožňuje, hned na poprvé, co nejrychleji a nejjednodušeji, jak to jen jde.
To zahrnuje také [https://www.gov.uk/service-manual/helping-people-to-use-your-service/making-your-service-accessible-an-introduction <span class="underline">invalidní uživatele</span>] nebo ty, kdo potřebuje [https://www.gov.uk/service-manual/helping-people-to-use-your-service/assisted-digital-support-introduction <span class="underline">asistovanou digitální podporu</span>].
Pokud je pro uživatele obtížné dokončit danou úlohu ve vaší službě hned na poprvé, mohou přestat vaši službu používat nebo vás budou kontaktovat, abyste jim pomohli. A tím zvyšujete náklady na provedení transakce.
== Jak budete hodnoceni ==
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
Chcete-li projít hodnocením alfa, beta a živou/ostrou verzí, budete obvykle potřebovat:
* Popsat vaši službu a vysvětlit co dělá
* Ukázat, že většina uživatelů vaší služby je úspěšná při jejím prvním použití
* Vysvětlit, jak jste provedli výzkum, testování a analýzu pro provedení podstatné iterace vaší služby, včetně modelu asistované digitální podpory
* Vysvětlit všechny cesty mezi koncovými (end-to-end) uživateli, včetně asistovaných digitálních cest a ukázat, že pracují tak, jak jste je otestovali
* Vysvětlit možnosti návrhu, které zvažujete pro vaši asistovanou digitální podporu
* Vysvětlit, jak jste navrhli svůj model asistované digitální podpory pro splnění potřeb uživatelů a jakým způsobem podporu poskytnete – pokud ji neposkytujete telefonicky, osobně, nebo jinou formou, musíte vysvětlit proč
* Vysvětlit, jak bude asistovaná digitální podpora udržitelně financována a zdarma pro uživatele
Pro úspěšné hodnocení v beta a živé/ostré verzi také budete potřebovat:
* Ukázat, že služba je dostupná
* Vysvětlit, jak jste provedli testování použitelnosti, včetně uživatelů s nejnižší úrovní digitálních dovedností
* Vysvětlit, co jste se naučili testováním vašeho modelu asistované digitální služby
* Vysvětlit, jak jste se rozhodnuli design a obsah na základě uživatelského průzkumu, testování použitelnosti a analýz
* Diskutovat o tom, kolikrát jste testovali použitelnost, uživatele, které jste použili, úlohy, které jste si nastavili a materiály, které jste jim poskytli k dokončení úlohy
* Vysvětlit, jak jste změnili design rozhraní v reakci na testování použitelnosti, ukazování vývoje, měření, poučení se, testovaných hypotéz, co se stalo a jak jste reagovali
Také budete potřebovat:
* Ukázat, jak může většina lidí použít službu naprosto bez pomoci
* Vysvětlit, jak jste vyzkoušeli model asistované digitální podpory (způsob, jakým chcete pomáhat lidem, kteří postrádají dovednosti, důvěru nebo přístup k internetu, aby dokončili úlohu v rámci služby samostatně)
* Diskutovat, zda vaše testování použitelnosti obsahovalo obsah podpory a navrhovanou startovní stránku pro službu
* Vysvětlit, jak jste otestovali, zda název vaší služby dává smysl vašim uživatelům
* Jak jste použili analýzy a uživatelský průzkum, pro snížení míry výpadku digitální služby
=== Vysvětlete vývoj vaší služby ===
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
== Související návody ==
Čtěte tyto návody, které vám pomohou s vytvořením služby, která je jednoduchá:
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research/how-user-research-improves-service-design <span class="underline">How user research improves service design</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research/start-by-learning-user-needs <span class="underline">Start by learning user needs</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research/understanding-users-who-dont-use-digital-services <span class="underline">Understanding users who don’t use digital services</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/helping-people-to-use-your-service/assisted-digital-support-introduction <span class="underline">Assisted digital support: an introduction</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/helping-people-to-use-your-service/making-your-service-accessible-an-introduction <span class="underline">Making your service accessible: an introduction</span>]
Zjistěte více o:
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research <span class="underline">user research</span>]
* [https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]