Buďte připraveni na výpadek: Porovnání verzí
m |
m (→11. Vypracujte offline plán) |
||
Řádek 3: | Řádek 3: | ||
Vytvořte plán pro případ, že digitální služba bude dočasně mimo provoz. | Vytvořte plán pro případ, že digitální služba bude dočasně mimo provoz. | ||
− | Musíte vytvořit plán pro vaši službu, pokud bude offline pro splnění 11 bodu [[ | + | Musíte vytvořit plán pro vaši službu, pokud bude offline pro splnění 11 bodu [[Standard digitální služby#11._Vypracujte_offline_pl.C3.A1n|Standardu digitální služby]]. |
== Jak bod 11 vylepší vaši službu == | == Jak bod 11 vylepší vaši službu == |
Verze z 11. 7. 2018, 13:35
Obsah
11. Vypracujte offline plán
Vytvořte plán pro případ, že digitální služba bude dočasně mimo provoz.
Musíte vytvořit plán pro vaši službu, pokud bude offline pro splnění 11 bodu Standardu digitální služby.
Jak bod 11 vylepší vaši službu
Uživatele mohou očekávat, že online služba je dostupná 24 hodin denně a 365 dní v roce.
Potřebujete mít plán, co dělat v případě, že vaše služba bude offline. Měli byste vědět, jaké to bude mít dopady na uživatele a jak službu opět zprovoznit.
Jak budete hodnoceni
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
Hodnocení alfa verze
Chcete-li projít hodnocením alfa verze, budete potřebovat být schopni vysvětlit, jaké budou dopady na uživatele v případě jakkoliv dlouhého výpadku služby.
Hodnocení beta verze
Pro úspěšné hodnocení budete muset obvykle vysvětlit:
- Jaké by byly dopady na uživatele beta verze v případě jakkoliv dlouhého výpadku služby
- Jak vybíráte technologie a platformy, které splňují vaše požadavky dostupnosti
- Vaši strategii pro obnovu dat a jak jste ji testovali
- Nejvíce pravděpodobné příčiny, proč by služba mohla být offline a jak tomu plánujete zabránit
- Vaši strategii pro řešení výpadků, včetně toho, kdo je zodpovědný a rozhodnutí, které mohou učinit
Hodnocení živé/ostré verze
Pro úspěšné hodnocení budete muset obvykle vysvětlit:
- Jaké by byly dopady na uživatele v případě jakkoliv dlouhého výpadku služby, a jak se to změnilo od beta verze
- Jak se ujišťujete, že vámi zvolené technologie a platformy stále splňují vaše požadavky na dostupnost
- Vaši strategii na obnovu dat a jak často ji testujete
- Nejpravděpodobnější příčiny, proč by služba mohla být offline a jak tomu plánujete zabránit
- Vaši strategii pro řešení výpadků, včetně toho, kdo je zodpovědný a jaká rozhodnutí může učinit
Vysvětlete vývoj vaší služby
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
Související návody
Čtěte o udržování vaší služby online pro splnění bodu 11.
Zjistěte více o: