Digitální agentura ČR: Porovnání verzí

(Založena nová stránka s textem „== Centrální ICT autorita == Centrální ICT autorita na úrovni vlády, převedení ICT kompetencí z MV, MF a MPO + nové silné pravomoce koordinace,…“)
(Značka: editace z VisualEditoru)
 
(Značka: editace z VisualEditoru)
Řádek 68: Řádek 68:
 
|Převod kompetencí MV – centrální nákup ICT[[Applewebdata://178465AC-A976-4A70-A0B2-588019120166# msocom 1|[MB1]]]
 
|Převod kompetencí MV – centrální nákup ICT[[Applewebdata://178465AC-A976-4A70-A0B2-588019120166# msocom 1|[MB1]]]
 
|}
 
|}
 +
 +
=== Kompetence a agendy Centrální ICT autority ===
 +
Všechny body, které jsou zmiňované v tabulce vedou k dodávce služeb pro občany, k vyšší transparentnosti, efektivitě, úsporám a pořádku v kompetencích.
 +
 +
'''VŠECHNY PROJEKTY MUSÍ MÍT BUSINESS CASE A JASNÝ PŘÍNOS PRO OBČANA'''
 +
 +
=== Cíle ===
 +
 +
* Zrychlení rozvoje digitalizace veřejných služeb a eGovernmentu. Důraz na principy „digital by default“, občan zákazníkem a na jednotné UX. Cílem jsou jednoduché digitální služby státu pro občany a podnikatele.
 +
* Efektivní kontrola nad rozvojem komunikačních sítí a mobilními operátory - vyšší dostupnost a nižší cena komunikačních služeb.
 +
* Optimalizace provozu ICT státu využitím sdílených služeb státních ICT podniků a komerční části eGC - standardizace, urychlení nákupu, zvýšení kvality a bezpečnosti, snížení nákladů.
 +
* Standardizace architektury ICT státu, využití sdílených ICT služeb, využití architektury spolupracujících mikroslužeb. Rozbití závislosti na dodavatelích, jednodušší soutěžení více malých zakázek pro více dodavatelů. Jednoduchost a jednotnost uživatelských rozhraní. Opendata a API pro veřejné použití.  
 +
 +
=== Důvody ===
 +
 +
* Roztříštěnost a decentralizovaný vývoj ICT jednotlivých resortů. Nejednotná a složitá rozhraní veřejných služeb, pomalý postup digitalizace veřejných služeb.
 +
* Silná závislost ICT resortů na velkých dodavatelích, vendor lock, velmi vysoké náklady na nákup a provoz.
 +
* Pomalé tempo rozvoje eGovernmentu, zaměřeného primárně na centrální služby v pozadí, tj. předpoklady digitalizace veřejných služeb.
 +
* Slabé pravomoci řízení ICT státu na úrovni náměstka MV, není prioritou na úrovni ministra.

Verze z 6. 8. 2018, 10:15

Centrální ICT autorita

Centrální ICT autorita na úrovni vlády, převedení ICT kompetencí z MV, MF a MPO + nové silné pravomoce koordinace, podpory a kontroly ICT všech resortů. Zachování RVIS a jeho pracovních skupin jako řídícího orgánu s účastí všech resortů.

Kompetence a agendy Centrální ICT autority

Kompetence

Centrální ICT autority

Přínosy centralizace Předpoklady a úkoly
Řízení ICT státu Standardizace, urychlení rozvoje, zvýšení kvality a bezpečnosti, snížení nákladů Zřízení organizace a udělení pravomocí ke koordinaci a úkolování resortů

Převod kompetencí MV v oblastech řízení ICT státu – RVIS

Strategie ICT státu a koordinace strategií ICT resortů

Legislativní úpravy v oblasti řízení ICT státu

Enterprise architektura státu Standardizace, urychlení rozvoje, zvýšení kvality a bezpečnosti, snížení nákladů

Více malých zakázek pro více dodavatelů, jednodušší soutěžení

Převod kompetencí MV v oblastech architektury – OHA

Standardy aplikační architektury – centrální ICT služby, sdílené ICT služby, mikroslužby/API

Otevřená data a API státu, zapojení odborné veřejnosti

Digitalizace veřejných agend eGovernment služby pro občany,

efektivita veřejné správy

Akční plán pro jednotlivé resorty, zpřístupnění agend formou API

Vlastní rozpočet na budování veřejných rozhraní v Portálu veřejné správy a CzechPoint

Centrální ICT služby státu Koordinovaný rozvoj centrálních ICT služeb pro podporu digitalizace Převzetí kompetencí MV – základní registry, datové schránky, CzechPoint, eIDAS, Portál veřejné správy …
Sdílené ICT služby Standardizace, urychlení nákupu, zvýšení kvality a bezpečnosti, snížení nákladů Řízení eGovernment cloudu (komerční i státní část eGC)

Postupné převzetí řízení a konvergence státních ICT podniků – rozdělení kompetencí, jednotné řízení, …

In-house výjimka na nákup služeb státních ICT podniků pro všechny resorty (úkol pro MMR)

Služby poskytování odborných rolí a systémové integrace

Nastavení vztahu s komerčními poskytovately, soulad s EU legislativou

Elektronické komunikace

a mobilní operátoři

Vyšší dostupnost a nižší cena komunikačních služeb pro občany Převod kompetencí MV – KIVS

Převzetí kompetencí MPO – digitální vysílání, elektronické komunikace

Virtuální operátor státu

Centrální nákupy ICT techniky a služeb Standardizace, urychlení nákupů, efektivita, optimalizace nákladů Převod kompetencí MV – centrální nákup ICT[MB1]

Kompetence a agendy Centrální ICT autority

Všechny body, které jsou zmiňované v tabulce vedou k dodávce služeb pro občany, k vyšší transparentnosti, efektivitě, úsporám a pořádku v kompetencích.

VŠECHNY PROJEKTY MUSÍ MÍT BUSINESS CASE A JASNÝ PŘÍNOS PRO OBČANA

Cíle

  • Zrychlení rozvoje digitalizace veřejných služeb a eGovernmentu. Důraz na principy „digital by default“, občan zákazníkem a na jednotné UX. Cílem jsou jednoduché digitální služby státu pro občany a podnikatele.
  • Efektivní kontrola nad rozvojem komunikačních sítí a mobilními operátory - vyšší dostupnost a nižší cena komunikačních služeb.
  • Optimalizace provozu ICT státu využitím sdílených služeb státních ICT podniků a komerční části eGC - standardizace, urychlení nákupu, zvýšení kvality a bezpečnosti, snížení nákladů.
  • Standardizace architektury ICT státu, využití sdílených ICT služeb, využití architektury spolupracujících mikroslužeb. Rozbití závislosti na dodavatelích, jednodušší soutěžení více malých zakázek pro více dodavatelů. Jednoduchost a jednotnost uživatelských rozhraní. Opendata a API pro veřejné použití.  

Důvody

  • Roztříštěnost a decentralizovaný vývoj ICT jednotlivých resortů. Nejednotná a složitá rozhraní veřejných služeb, pomalý postup digitalizace veřejných služeb.
  • Silná závislost ICT resortů na velkých dodavatelích, vendor lock, velmi vysoké náklady na nákup a provoz.
  • Pomalé tempo rozvoje eGovernmentu, zaměřeného primárně na centrální služby v pozadí, tj. předpoklady digitalizace veřejných služeb.
  • Slabé pravomoci řízení ICT státu na úrovni náměstka MV, není prioritou na úrovni ministra.